Gwarancja na części samochodowe

JAGUAR Filtr Paliwa – wybór modelu samochodu

Jaguar

William Lyons oraz William Walmsley w roku 1922 uruchomili w mieście Blackpool zakład montujący przyczepki boczne do motocykli. Nadano jej imię Swallow, co znaczy jaskółka, a firmie Swallow Sidecar Company. Z początku zakład produkował nie więcej niż 10 przyczepek tygodniowo, jednakże przez wzgląd na mnogość zamówień działalność produkcyjna stale się zwiększała. Idący za głosem sukcesu, William Lyons powziął decyzję, że równolegle z przyczepkami konstrukcji Walmsleya będzie on fabrykował nadwozia samochodowe. I tak, w roku 1927 na podwoziu powszechnie znanego modelu osobowego samochodu Austin Seven, skonstruował on nadwozie zdecydowanie bardziej wytworne od seryjnego. Należało ono do tak trafionych, że firma Austin przekazała Lyonsowi 50 podwozi do zabudowy. Nadwozia montowano do samochodów różnych marek, na przykład Morris, FIAT, Swift czy Wolseley. Tymczasem w roku 1928 fabrykę przeniesiono do większych zakładów w Coventry i zmodyfikowano nazwę na Swallow Sidecar and Coachbuilding Co.. Już w roku 1931, w londyńskim salonie samochodowym został przedstawiony debiutancki model, który naśladował samochód osobowy marki Standard, a określany był nazwą SS1. Jego interesujące nadwozie o sportowej sylwetce odwoływało się do najznakomitszych w owym czasie konstrukcji. Natomiast rok 1933 to czas, w którym samochody te po raz pierwszy wykorzystano podczas zawodów sportowych. Dwanaście miesięcy później, fabryka dokonała zmiany w nazwie i ostatecznie nazywała się SS Cars Limited. Lyons, jak też zwerbował do pracy u siebie dwóch utalentowanych konstruktorów, Williama Heynesa oraz Harry’ego Weslake’a. Weslake był bardzo uznanym konstruktorem jednostek napędowych w Wielkiej Brytanii, a zmodernizowany przez niego silnik Standard, w roku 1935 został zainstalowany w samochodzie SS90.

Więcej o Jaguarze