Gwarancja na części samochodowe

Wybór modelu SUBARU


Subaru

W roku 1917 powstała fabryka samolotów, która miała charakter prywatny. Następnie, po wielu zmianach, rozwinęła się w ogromny japoński koncern przemysłu ciężkiego – Fuji Heavy Industries. Został on mocno powiększony i bezpośrednio jemu podporządkowanych było wiele różnorodnych oddziałów. Każdy z nich specjalizował się w produkcji innych urządzeń lub pojazdów. W ich skład wchodziły fabryki wytwarzające samochody osobowe oraz użytkowe, sprzęt kolejowy, a nawet związane z ochroną środowiska naturalnego minidomki. Sekcja koncernu FHI produkująca samochody została utworzona w roku 1957. Rok później światło dzienne ujrzała pierwsza maszyna. Model ten został nazwany Subaru 360. Posiadał on niezwykle nowoczesną konstrukcję jak na ówczesne czasy. Jego niewielki rozmiar był niezwykle mylący, ponieważ mógł on pomieścić aż cztery osoby. Było to możliwe dzięki połączeniu w jedną całość układu napędowego, który został umieszczony z tyłu pojazdu. Silnik posiadał dwa suwy i dwa cylindry. Był chłodzony powietrzem. Znajdował się na tylnej osi, pod dwudziestolitrowym zbiornikiem paliwa. Napęd funkcjonował dzięki współpracy silnika i tylnych kół. Popularność firmy rosła dzięki modelowi Subaru 360. Był on na tyle chętnie kupowany, że sprzedano go w liczbie miliona egzemplarzy przez 11 lat. Popyt na ten samochód nie malał ale w roku 1966 w Japonii pojawił się konkurent – Honda 360. Wiele osób mając wybór między małym Subaru a dosyć dużym modelem Hondy decydowało się na ten drugi pojazd. Ponadto Honda miała dużo bardziej nowoczesne podzespoły oraz konstrukcję (np. przedni układ napędowy). Pracownicy sekcji samochodowej firmy FHI bacznie obserwowali coraz to nowe rozwiązania w świecie motoryzacji. I tak w roku 1966, tym samym w którym wyprodukowana została Honda 360, światło dzienne ujrzał model Subaru 1000. Był on wyposażony w wiele nowinek technologicznych. Poczynając od tego samochodu firma zaczęła stosować w produkowanych przez siebie autach przedni układ napędowy. W Subaru 1000 montowano oryginalny czterocylindrowy silnik. Cylindry ułożone były płasko - po dwa naprzeciwko siebie. Układ ten zwykł być nazywany przeciwsobnym lub bokserem, z racji tego że ruchy wykonywane przez tłoki w leżących cylindrach wyglądały niemalże jak ciosy wymieniane przez zawodników na ringu podczas walki bokserskiej. Jednak ta jednostka napędowa nie posiadała zbyt dużej pojemności skokowej. Było to tylko 997 centymetrów sześciennych. Głowica oraz blok cylindrów wykonane ze stopów lekkich.

Więcej o Subaru