Gwarancja na części samochodowe

PORSCHE Połaczenie wału – wybór modelu samochodu

Porsche

W historii Porshe przewija się wiele nazwisk świetnych inżynierów. Do najważniejszych z nich należał Ferdinand Porshe, który swoje pierwsze auto napędzane prądem skonstruował w wieku 25 lat. Samochód ten zaprezentowany został w Paryżu na wystawie samochodowej w roku 1900 pod marką Lohner. Konstruktor posiadał udziały także w wielu innych firmach, także zagranicznych, ponieważ konstruował dla nich samochody. Pracował głównie dla Volkswagena, Austro Daimlera i Steyera. Zabłysnął przede wszystkim dzięki stworzeniu Volkswagena Kafera - w Polsce nazywanego „Garbusem”. W roku 1905 otrzymał stanowisko dyrektora technicznego w fabryce Austro Daimler. W trakcie swojej kariery zawodowej otrzymał wiele różnorodnych tytułów naukowych za zaprojektowanie pojazdów takich jak na przykład sportowy Mercedes serii S czy ciągnik artyleryjski. Od roku 1930, w niemieckim Stuttgarcie założył własny zakład, w którym pracował głównie nad silnikami samolotów oraz zespołami samochodowymi. Podczas drugiej wojny światowej współpracował z Hitlerem za co po jej zakończeniu został aresztowany. We francuskim więzieniu spędził prawie dwa lata. W roku 1948 Ferdinand wraz ze swoim synem Ferrym ponownie zaczął zajmować się konstruowaniem pojazdów. Pierewszy samochód pod marką Porsche zbudowali w położonym w Austrii mieście Gmund. Był to model 356. Do końca roku 1949 wyprodukowany został w liczbie 50 sztuk. W 1950 roku Porshe postanowił przenieść fabrykę do miasta bliskiego jego sercu - Stuttgartu. Po śmierci Ferdinanda w 1951 roku firmą zajął się jego syn. Postanowił on ukierunkować działalność na samochody sportowe. Autem z najciekawszym silnikiem był produkowany w latach 1950-1956 Porshe 356. Jednostka napędowa, w którą był wyposażony posiadała przeciwsobny układ 4 cylindrów. Chłodzona była powietrzem. Silnik ten umieszczony był z tyłu samochodu dzięki czemu napędzał tylne koła. Równie ciekawy silnik posiadało Porshe 911. Model ten uważany był w XX wieku za jeden z najlepszych samochodów rajdowych na świecie. W roku 1975 światło dzienne ujrzał Porshe 924, a w roku 1976 Porshe 928. Oba pojazdy różniły się układem konstrukcyjnym od modelu 911. Posiadały sportową ale odmienną sylwetkę oraz silnik chłodzony cieczą. Model 924 zaopatrzony był w czterocylindrową jednostkę napędową, w Porshe 928 montowano natomiast silnik V8.

Więcej o Porshe