Gwarancja na części samochodowe

Części SEAT

SEAT jest skrótem od nazwy Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo S.A. Organizacja ta powstała w 1950 roku. Współpracowała z Narodowym Instytutem Przemysłu I kilkoma bankami. Siedem procent udziałów miał także Fiat. Od firmy tej kupiono także licencję, na której produkowane były samochody. Pierwsze auto zostało skompletowane w listopadzie 1953 roku. Był to model 1400, będący odwzorowaniem Fiata 1400. Do końca roku fabrykę opuściło jeszcze dwa tysiące siedemdziesiąt siedem egzemplarzy tego auta. Wspomniana wcześniej licencja umożliwiała produkcje różnych modeli najpopularniejszej włoskiej marki. Należał do nich miedzy innymi Fiat 600. W zamierzeniu przedstawicieli SEATa model ten miał rozpowszechnić się w Hiszpanii jako dostępny dla każdego pojazd. Jego produkcja zainicjowana została w 1957 roku. Samochód ten był pierwszym w Hiszpanii wytwarzanym na dużą skalę. W kolejnym roku liczba powstających egzemplarzy wzrosła sześciokrotnie. Silnik w tym aucie umiejscowiony był z tyłu. Jego pojemność skokowa wynosiła sześćset trzydzieści trzy centymetry sześcienne. Wytwarzany w późniejszym czasie Fiat 600D wyposażony był w jednostkę napędową o pojemności siedemset sześćdziesiąt siedem centymetrów sześciennych. W latach 1963-1967 produkowano jako Seata 800 jego większą, czterodrzwiową wersję. Produkcja Seata 600 i 600D trwała to 1973 roku. Powstało około ośmiuset tysięcy tego modelu. W latach tych z taśm produkcyjnych zjechały także między innymi model 1500, 124, 131, 132. Współpraca z Fiatem zaowocowała również powstaniem rodzimych samochodów. Należał do nich na przykład model 133. Jego pierwszy egzemplarz pojawił się w 1974 roku. Wytwarzany był przez kilka lat. Jego projekt stworzony został w Hiszpanii i tylko tam był produkowany. Zaadaptowano do niego jednostkę napędową i podwozie od Fiata 850. Z wyglądu podobny był z kolei do Fiatów 126 i 127. W 1974 roku Seat wyprodukował dwumilionową sztukę swojego pojazdu. Przejęta została fabryka Authi powstającego na licencji brytyjskiego Laylanda, usytuowana w Pampelunie. W okresie tym z taśmy produkcyjnej Seata zjeżdżało tysiąc dziewięćset aut dziennie. Pod koniec lat siedemdziesiątych dwudziestego stulecia SEAT był właścicielem kilku zakładów, w których powstawały całe samochody lub specjalizujących się w wytwarzaniu konkretnych podzespołów, na przykład silników. W 1979 roku SEAT został przejęty przez FIATA, który następnie w 1981 roku sprzedał swoje udziały hiszpańskiemu INI. Aby ochronić firmę przed upadkiem, w 1982 roku podjęto współpracę z niemieckim Volkswagenem. Zawarta umowa sprawiła, że w Barcelonie zaczęto wytwarzać Passata. W późniejszych latach SEAT wytwarzał również Polo i Santanę. W 1984 roku ruszyła natomiast produkcja Seata Ibizy. Jego stylistyka zaprojektowana została w pracowni G. Giugiaro. Za konstrukcję odpowiedzialna była niemiecka firma Karmanna. Silniki z kolei przygotowała firma Porsche. Miały one pojemność tysiąc dwieście i tysiąc pięćset centymetrów sześciennych. W 1986 roku niemiecka marka stała się jedynym właścicielem SEATA. W latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku zaprezentowano nowe modele takie jak Cordoba, Toledo, Alhambra i Arosa. W 2004 roku rozpoczęto produkcję Seata o nazwie Altea. Od tego czasu za stylistykę nadwozi odpowiedzialny jest uznany artysta Walter de Silva.