Gwarancja na części samochodowe

Części Alfa Romeo

W roku 2010 marka ta obchodziła swoje 100 lecie. Alfa Romeo w świecie motoryzacji istnieje tak długo że bez problemu nazwać ją można legendą. Każdy amator tej marki przeżywał sportowe sukcesy jej samochodów, którymi kierowali świetni zawodnicy tacy jak Antonio Ascari czy Giuseppe Campari. Jednak do rozwoju światowej motoryzacji przyczyniła się ona głównie znaczącymi rozwiązaniami technicznymi produkowanych pojazdów. Nieco ponad sto lat temu, w roku 1910 w Mediolanie, na przedmieściach zwanych Portello wybudowany został zakład Lombarda Fabbrica di Automobili. Przed skonstruowaniem pierwszego samochodu o nazwie Alfa, modelu 24 HP o otwartym nadwoziu – od roku 1906 składano i sprzedawano tam samochody pochodzące z Francji o nazwie Darracq. W roku 1914 firma A.L.F.A. została kupiona przez inżyniera Nicola Romeo - właściciela fabryki produkującej maszyny górnicze. Zainteresował się pojazdami Alfa, ponieważ było o nich coraz głośniej. Konstruowali je znakomici włoscy inżynierowie - Giuseppe Merosi i Vittorio Jano. W roku 1918 do nazwy firmy, czyli ALFA dodano nazwisko właściciela – Romeo. Od początku ALFA Romeo stosowała awangardowe rozwiązania w konstrukcji samochodów. W roku 1914 Giuseppe Merosi zaprojektował isamochód wyczynowy typu Grand Prix, w którym zainstalowany został pierwszy na świecie silnik z dwoma świecami na cylinder i jeden z pierwszych na świecie, posiadający głowicę z czterema zaworami na cylinder. Od lat dwudziestych ubiegłego wieku Alfa Romeo zaczęło stosować do budowy jednostek napędowych stopy metali lekkich. Początkowo w tego typu silniki wyposażano samochody wyczynowe, a później również wytwarzane seryjnie. Lekkie stopy wykorzystywane były do produkcji misek olejowych, bloków i głowic silników. Jednocześnie zaczęto testować samochody zaopatrzone w silniki z doładowaniem a także posiadające w głowicy dwa wałki rozrządu. Eksperymentowano z różnymi układami. Na przykład w Alfecie jednostka napędowa została ulokowana na przodzie pojazdu, sprzęgło, przekładnię główną oraz skrzynię biegów umiejscowiono natomiast z tyłu. Model ten produkowany był przez czternaście lat od 1937 roku. W międzywojniu uznanie zdobyły także wykorzystywane do celów turystycznych samochody wytwarzane przez Alfę Romeo. Od roku 1922 do 1927 składano modele serii RL. Miały one nadwozia zaprojektowane przez mającą siedzibę w Mediolanie firmę Castagna. Następnie, do roku 1939 powstawały pojazdy z serii 6C. Ich napęd stanowiły sześcio cylindrowe jednostki charakteryzujące się pojemnością skokową, mieszczącą się w zakresie od 1500 do 2500 centymetrów sześciennych. W historii koncernu jednym z najbardziej znanych modeli była wytwarzana od 1954 roku Gulietta. O jej atrakcyjności stanowił fakt, że jej różne nadwozia projektowane były przez najlepsze studia designerskie (Pininfarina, Bertone, Zagato). Kolejny popularny model to Giulia składana od roku 1962 do 1978.Jej atrakcyjność z kolei podnosiło wyposażenie w najlepsze silniki. Pod koniec lat sześćdziesiątych Alfa Romeo wybudowała nową fabrykę w miejscowości Pomigliano d`Arco leżącej nieopodal Neapolu. Początkowo produkowano w niej model Alfasud, czyli Alfę z południa. Był to pierwszy pojazd w historii firmy, który posiadał napęd na przód i jednostkę napędową nazywaną potocznie bokserem, a więc wyposażoną w leżące cylindry. W 1983 roku samochód ten przestał być produkowany. Zastąpiła go Alfa 33. W 1986 roku Alfa Romeo została przejęta przez Fiata. Przyczyną tego był brak płynności finansowej. Wprowadzone zostały nowe modele takie jak Alfa 164 w roku 1987 oraz Alfa 155 w roku 1992. Posiadały one te same elementy co samochody FIATA (Croma, Tempra). W roku 1997 pojawił się pierwszy silnik diesela zasilany przez bezpośredni wtrysk paliwa. Montowano go w modelu Alfa 156 JTD. Była to nowatorska jednostka napędowa. Zastosowane w niej rozwiązania zapoczątkowały nowy trend trend w budowie silnika wysokoprężnego. Pojazdy powstające w firmie Alfa Romeo otrzymały także nowe zawieszenie kół i hamulce. Marka ta jest globalnie znana dzięki swoim osobowym samochodom sportowym. Są to przede wszystkim modele Brera i Spider. Mniej znanym zagadnieniem jest produkowanie przez ten koncern samochodów ciężarowych i autobusów. Pierwszą ciężarówka marki Alfa Romeo zaprezentowana została na mediolańskiej wystawie samochodów w roku 1930. Do napędzania samochodów ciężarowych używano silników wysokoprężnych skłądanych w firmie Deutz. Po wcieleniu do Alfy FIATA ruszyła produkcja samochodów dostawczych (dotychczas wytwarzanych w Fiacie). Auta powstające w Alfie wyróżniały się nie tylko pięknymi liniami nadwozia, ale także atrapą chłodnic w kształcie tarczy herbowej. Logo koncernu nawiązuje do tradycji Mediolanu. W przedzielonym na pół okręgu, po lewej stronie znajduje się czerwony krzyż na białym tle będący odzwierciedleniem symbolu używanego podczas wypraw krzyżowych w końcu XI wieku. Po prawej stronie znajduje się wąż zjadający Saracena, czyli element herbu jednego z najsłynniejszych Mediolańskich rodów – Visconti.