Gwarancja na części samochodowe

Części Aston Martin

Firmę Aston Martin spopularyzowała przede wszystkim wysoka klasa produkowanych samochodów. Nie bez przyczyny są one nazywane jedynymi w swoim rodzaju. Kojarzone są one głównie z luksusowymi pojazdami w sportowym typie. Ojcami marki było dwóch wspólników – Lionel Martin oraz Richard Bamford. Obaj mężczyźni już wcześniej pracowali w przemyśle samochodowym. Zdobywali doświadczenie sprzedając maszyny spod skrzydła firmy Singer. Od zawsze interesowały ich samochody sportowe, w związku z czym w roku 1913 postanowili oni stworzyć właśnie tego rodzaju pojazd. Do jego budowy użyli włoskiego podwozia Isotta-Fraschini oraz silnika angielskiej firmy Coventry-Simplex. Prowadząc ten model Lionel Martin wygrał pierwszy górski wyścig Aston Clinton. Dobrą sportową passę marki przerwała pierwsza wojna światowa. Zaraz po jej zakończeniu Lionel Martin oraz Richard Bamford z powrotem zaczęli produkować pojazdy na czterech kołach, które przeznaczone były do zawodów sportowych. Ciekawostką jest, iż działalność wspólników była w dużej mierze wspierana przez mającego polskie korzenie hrabię Louisa Vorova Zborowskiego. Rok 1921 uznaje się za oficjalną datę powstania marki Aston Martin. Produkowane od tego rok przez następne cztery lata samochody posiadały nowoczesną konstrukcję.

Na przykład w roku 1924 skonstruowano Aston Martina, który posiadał czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1500 centymetrów sześciennych. Wyposażony był w wałek rozrządu umieszczony w głowicy (władał on czterema zaworami przy każdym cylindrze). Samochód miał zamontowaną skrzynię biegów, która posiadała cztery biegi do jazdy do przodu. Hamulce umieszczone zostały przy każdym z kół. Skonstruowane w ten sposób samochody prowadzone były przez hrabię Zborowskiego, który osiągał sukcesy w wyścigach takich jak Grand Prix. Arsytokrata zmarł w roku 1924 w trakcie prowadzenia Mercedesa na torze Monza. Po jego śmierci marka Aston Martin popadła w duże problemy finansowe i jej działalność została zawieszona. Dopiero w roku 1926 wznowiono działalność firmy. Konstruktorem został Włoch August Cesare Bertelli. W dalszym ciągu maszyny Aston Martin zajmowały czołowe miejsca w wyścigach sportowych. Mino tego firma nadal miała problemy finansowe. Przyczyną tego były ciągłe zmiany właścicieli. Sytuacja ustatkowała się dopiero po zakończeniu drugiej wojny światowej, ponieważ w roku 1947 markę tę nabył niezwykle bogaty David Brown, który był znanym przemysłowcem. Należy wspomnieć że w tym okresie był on już właścicielem drugiej angielskiej firmy – Lagonda.

Kolejne produkowane samochody Aston Martin oznaczane były inicjałami wymienionego wyżej nowego właściciela – Davida Browna. Były to symbole od DB1 aż do DB9. Maszyny z tej serii wyposażone były w czterocylindrowe silniki natomiast z linii DB2 jako pierwsze Astony Martiny dostały w roku 1950 nowoczesne sześciocylindrowe silniki. Opracował je inżynier W.O. Bentley. Przeznaczone były do pojazdówu Lagonda. Serię DB2 produkowano do roku 1959. Powszechnie uważa się, że właśnie ten model był pojazdem, który sprawił że firma do dziś uznawana jest za symbol angielskiego, luksusowego samochodu. Wielki wkład w progres konstrukcji maszyn firmy Aston Martin miał model DBS z roku 1969. Posiadał on ośmiocylindrowy widlasty silnik. Jednostka ta była bardzo nowoczesną konstrukcją, ponieważ miała cztery wałki rozrządu. Przez wiele następnych lat silnik ten był stosowany w samochodach Aston Martin.

Przez to że firma znowu popadła w problemy finansowe, w roku 1987 jej nazwę zmieniono na Aston Martin Lagonda. Zakupił ją amerykański koncern Ford Motor Company. Niezależność marka ta odzyskała ponownie w roku 2007. Samochody spod skrzydła Aston Martina zdobyły niezwykły rozgłos kiedy to właśnie one użyte zostały w serii filmów o superagencie Jamesie Bondzie. Zaraz po rozpoczęciu drugiej połowy dwudziestego wieku rozpoczęto produkcję maszyn oznakowanych DBS oraz DB. Posiadały one rozwidlone, dwunastocylindrowe silniki o maksymalnej mocy w wysokości 500 KM. Jednym z najszybszych samochodów wytwarzanych przez tę firmę jest model One-77. Dzięki temu że w pod maską posiada silnik V12 o niezwykłej mocy 760 KM, może rozpędzić się aż do 350 km/h. Cały asortyment produkowany w zakładach Aston Martin, poza ostatnio wprowadzonym modelem Cygnet wzorowanym na Toyocie iQ, wytwarzany jest ręcznie z niezwykłą dokładnością oraz z najwyższej jakości surowców.