Gwarancja na części samochodowe

Części Audi

W roku 1903 swoją działalność rozpoczęła firma Audi. Współcześnie pojazdy tej marki, popularne są we wszystkich krajach i znane są ze swojej solidności oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Różne wersje samochodów tej marki charakteryzuje znak firmowy, umieszczony na przedniej i tylnej ścianie nadwozia. Na logo firmy składają się cztery koła ( pierścienie)złączone ze sobą. Każdemu przyporządkowane jest jedno z przedsiębiorstw, które tworzyło od roku 1932 duży niemiecki koncern samochodowy Auto Union. Firmy te, na początku XX wieku, zaliczały się do znaczących w resorcie samochodowym, a tworzyły je DKW, Horch, Audi oraz Wanderer. Do dzisiejszych czasów przetrwało jedynie Audi. August Horch, posiadacz własnej firmy Horch & Co. Motowerwagenwerke AG założył Audi Automobilwerke GmbH. Wyróżniał się spośród wielu, jako uzdolniony konstruktor, lecz nie potrafił zarządzać firmą. Po licznych scysjach z akcjonariuszami wystąpił ze spółki, żeby w Zwickau uruchomić nową fabrykę pod nazwą Audi, co jest łacińskim tłumaczeniem niemieckiego słowa horch, czyli przysłuchaj, słuchaj. Od 1910 roku w fabryce Audi zaczęto konstruować samochody, które cechowano kolejnymi literami alfabetu. Czołowym był typ C , zasilany górnozaworowym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 3564 cm3, uzyskującym moc maksymalną 35 KM. Samochód ten triumfował niejednokrotnie w alpejskich wyścigach górskich urządzanych na obszarze Austrii i z tego powodu nazywano go Alpensieger, co znaczy alpejski zwycięzca. Rok 1912 – 1921 to okres, w którym montowano Audi typ C. W fabryce Audi od roku 1914 produkowane także były samochody ciężarowe, o ładowności 2000 kg. Montowano je głównie na potrzeby wojska, a także jeszcze po zakończeniu I wojny światowej. Wyposażone były w podwozia Alpensiegera, a także w silniki z tego modelu. Lata 20. XX wieku, to czas natomiast, w którym Audi montowało w swoich fabrykach dwa podstawowe modele samochodów osobowych, czyli typ K oraz typ M. Pierwszy dysponował 4- cylindrowym silnikiem o mocy 50 KM, drugi zaś ujrzał światło dzienne dwa lata później i uzyskał dużą popularność oraz uznanie wśród kierowców. Samochód ważył 2500 kg i posiadał cały szereg udoskonaleń konstrukcyjnych, na przykład 6-cylindrowy silnik z górnym wałkiem rozrządu, a także hydrauliczny układ uruchamiający hamulce na cztery koła. Jednak, August Horch kolejny raz pogrążył się w kłopotach finansowych, co w efekcie doprowadziło do sprzedaży fabryki w 1928 roku. Kupił ją majętny przedsiębiorca duńskiego pochodzenia J.S. Rasmussen, który zainicjował produkcję aut z 8-cylindrowymi silnikami o dużej pojemności skokowej i mocy 100 KM. Niemniej jednak sytuacja dość szybko uległa zmianie ze względu na kryzys gospodarczy Niemiec, który doprowadził do włączenia Audi do tworzącego się właśnie koncernu Auto Union w Chemnitz, w roku 1932. Nowa organizacja przemysłowa zaniechała budowy samochodów z 8-cylindrowymi silnikami, a do produkowanych w latach 1933 – 1938 aut typu UW montowano 6-cylindrowe silniki konstrukcji Waderera oraz przedni układ napędowy. Pojazdy marki Audi zjeżdżały z taśmy montażowej do roku 1940, zaś po II wojnie światowej dawna fabryka znajdująca się w Zwickau zaczęła należeć do terytorium NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), gdzie rozpoczęto budowę samochodów typu P70 oraz Trabantów. Następnie w roku 1958 koncern Daimler – Benz AG nabył Auto Union, aby po pewnym czasie odsprzedać zakłady Ingolstadt Volkswagenowi, który wskrzesił markę Audi, przyznając ją samochodom z nadwoziami DKW F102 oraz sinikami Mercedesa, zasilającymi przednie koła. 1968 to rok, w którym został przygotowany obiecujący model Audi 100 i wkrótce rozpoczęto jego montaż w niemieckim mieście Ingolstadt. Był towarem niezwykle chodliwym, a w roku 1972 weszła do produkcji jego „zmniejszona” wersja, to znaczy Audi 80. Samochody marki Audi stały się prekursorskimi konstrukcjami dla Volkswagenów. To właśnie Audi 80 wzięto na wzór przy konstrukcji Passata, a Audi 50 przy VW Polo. Miały też decydujący wpływ na losy motoryzacji w ogóle, ponieważ w roku 1980 pojawił się po raz pierwszy na świecie wieloseryjnie produkowany samochód osobowy z napędem na cztery koła, zaś w roku 1994 okazały mający 5 m długości, czteronapędowy samochód z aluminiowym nadwoziem, o nazwie Audi Quatro. Natychmiast zajął on czołowe miejsce jako najlepszy rajdowy samochód na świecie lat 80tych, a tymczasem nadwozie mające w swoim składzie stopy metali lekkich Audi 100, posłużyło za wzór do budowy wielu innych aut. Audi AG, mieszczące się w niemieckim mieście Ingolstadt nad Dunajem, wespół z markami takimi jak : Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT oraz Skoda, tworzyły koncern Volkswagen AG. To właśnie w roku 2010, z taśm montażowych zjechało ponad milion samochodów pod marką Audi.