Gwarancja na części samochodowe

Części Bugatti

Marka Bugatti kojarzy się z szybkimi, ekskluzywnymi samochodami oraz z sukcesami odnoszonymi w najbardziej prestiżowych rajdach i wyścigach. Pojazdy te wyróżnia solidne wykonanie, brak usterek, świetne nadwozie oraz niecodzienna konstrukcja. Założycielem firmy był Ettore Bugatti. Urodził się w Mediolanie. Pochodził z rodziny zajmującej się sztuką. Jego ojciec i mentor był rzeźbiarzem, a także malarzem. Wychowanie w takiej rodzinie sprawiło, że już jako młody chłopak był wrażliwy na piękno oraz zwracał uwagę na estetykę. Mimo że posiadał tak zwaną "artystyczną duszę" bardzo interesowała go mechanika. Dość wcześnie zaczął tworzyć projekty samochodów dla firm takich jak Mathis, Deutz, De Dietrich czy Turcat-Mery. W roku 1909 postanowił założyć własną firmę. Motywowała go chęć ciągłego rozwoju. Pierwszy „zakład” powstał w Alzacji (która w tym okresie należała do Niemiec), w miejscowości o nazwie Molsheim, leżącej nieopodal Strasburga. Była to kupiona przez niego stara budowla, która wcześniej wykorzystywana była jako farbiarnia. Szybko wyposażył ją w niezbędne do produkcji samochodów maszyny i zaczął prace. Już w roku 1910 stworzył pięć sztuk modelu oznaczonego liczbą 13. Panuje opinia, że model ten został opracowany przez Bugattiego, gdy pracował on jeszcze dla firmy Deutz. Pionierskie egzemplarze wytwarzane przez Włocha zrobiły bardzo dobre wrażenie na rynku motoryzacyjnym. Dzięki temu sukcesowi, Ettore mógł rozbudować swój zakład. Najpierw zatrudnił 65 pracowników – w tym wielu inżynierów oraz techników. Jego celem było produkowanie co najmniej dziewięciu sztuk miesięcznie modelu 13. Zamierzony cel osiągnął, co pozwoliło mu z biegiem czasu na produkcję kolejnych aut. Już w tym początkowym okresie osiągały one najlepsze miejsca w wyścigach samochodowych.

Bugatti wciąż współpracował z Deutzem. Ponadto koncern połączył w tym czasie siły razem ze znajdującą się niedaleko fabryką Peugeota. Owocem tej kooperacji był mały pojazd nazwany Bebe, który był niezwykle popularny na krótko przed pierwszą wojną światową. W trakcie zmagań wojennych, firma Bugatti wstrzymała produkcję samochodów. Zajęto się w tym okresie wytwarzaniem do samolotów używanych przez wojsko. W późniejszym czasie, nabytą wiedzę oraz doświadczenie wykorzystywano przy produkcji samochodów. Wynikało to między innymi stąd, że konstrukcja silników do samolotów była niemalże identyczna jak do samochodów. Wspomniana jednostka napędowa wytwarzana była w licznych zakładach znajdujących się w Ameryce Północnej, a następnie umieszczana w bardzo drogich, ekstrawaganckich pojazdach firmy Desenberg. Od roku 1919 samochody Bugatti ponownie zaczęły zajmować miejsca na podiach wielu ogólnoświatowych wyścigów. Wraz z rozwojem koncernu, stare, malutkie fabryki zastępowane były ogromnymi, pozwalającymi na znacznie większą produkcję zakładami. W jednym z nich pracowało około tysiąca osób i bardzo rygorystycznie przestrzegano tam zasad higieny i czystości. Podobne zasady dotyczyły wytwarzanych samochodów. Ich wykonanie cechowało się wręcz chirurgiczną precyzją i dokładnością. Ettore Bugatti zasłyną głównie z projektu samochodu oznaczonego liczbą 35, który stworzył w roku 1924. Był on produkowany z wieloma różnymi wariantami silników aż do roku 1931.

Posiadał on efektowne nadwozie wykonane w całości z blachy aluminiowej. Posiadało ono bardzo oryginalną linię. Silnik natomiast był wykonany z wielką starannością. Potwierdzić może to na przykład fakt, że na stykach jego płaszczyzn nie trzeba było stosować uszczelek. Ponad dwa tysiące razy model ten, który produkowany był także w wersji grand prix, zwycięsko zakończył różne zawody sportowe na całym świecie. Numer 35 nie był zbyt drogi, inaczej było z modelem 41 Royale – królewskim. Skonstruowano go w roku 1929. Jego długość wynosiła siedem metrów, a jego jednostka napędowa posiadała osiem cylindrów i miała pojemność skokową wynoszącą ponad 12 tysięcy centymetrów sześciennych. Celem samego Ettore’a była produkcja pojazdów lepszych od popularnego w tamtym okresie Rolls Royce’a. Model Royale był niezwykle rzadki, ponieważ do roku 1933 wytworzono go jedynie w liczbie siedmiu sztuk. Niewiele osób było stać na te najdroższe na świecie osobówki. Aż do drugiej wojny światowej wykonanych zostało około 7,5 tysiąca sztuk wszystkich ekstrawaganckich modeli, które produkowane były z krótkimi przerwami. Niestety, 21 sierpnia 1947 roku Bugatti zmarł. Po jego śmierci nikt już nie produkował pojazdów tej marki. Jeszcze w roku 1956 usiłowano wznowić produkcje tych maszyn, jednak bezskutecznie. Bugatti odrodziło się dopiero w roku 1998 za sprawą koncernu Volkswagena. W Paryżu, w tamtejszym salonie pokazowym przedstawiony został nowy pojazd, noszący oznaczenie EB118. Ponadto w roku 2001 we Frankfurcie zaprezentowano model EB Veyron 16.4. Była to niezwykłe auto, ponieważ wówczas posiadało najmocniejszy silnik, który był w stanie osiągnąć najwyższą szybkość na kuli ziemskiej wynoszącą 406 km/h. W roku 2005 model ten wytworzony został w liczbie pięciu egzemplarzy,. Rok później, w marcu, pierwszy Veyron trafił do nowego posiadacza.