Gwarancja na części samochodowe

Części Cadillac

W roku 1899 Henry Ford wraz ze swoimi partnerami postanowił utworzyć firmę Detroit Automobile Company. Jednak już w roku 1901 przedsiębiorstwo to zostało wykupione przez Williama H. Murphiego oraz Heryego M. Lelanda. To właśnie po tej istotnej zmianie firma została przemianowana na Cadillac Automobile Company. Nazwa ta odnosi się bezpośrednio do znanego francuskiego naukowca oraz podróżnika – Antoinea de la Mothe Cadillaca. Był on człowiekiem, który w roku 1701 założył amerykańskie miasto Detroit. Później metropolia ta została uznana za miejscowość, w której zapoczątkowany został przemysł motoryzacyjny w Ameryce Północnej. Na miejscu pierwszego zarządcy i kierownika firmy zasiadł Henry Leland. Był on równocześnie osobą, która zbudowała dla Cadillaca pierwszy pojazd. Zaprezentowany został on w roku 1903 w Nowym Jorku w salonie koncernu. Był to osobowy model A. Posiadał on wystarczająco miejsca dla pięciu osób. Wyposażony był w jednocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1610 centymetrów sześciennych oraz mocy o wartości 7 KM. Amerykański rynek przyjął go bardzo dobrze. Do końca roku wyprodukowano go w licznie 1700 egzemplarzy. Pojazdy marki Cadillac wyróżniały się jakością spośród innych samochodów wówczas produkowanych w Ameryce. Spowodowane było to tym, że szef firmy był bardzo wymagający i aby u niego pracować należało wykazać się odpowiednimi cechami. Wyselekcjonowani pracownicy budowali samochody dużo staranniej oraz dokładniej. Ponadto czterokołowce Cadillaca jako pierwsze na świecie, montowane były z części zamiennych z różnych egzemplarzy tego samego modelu.

Produkty Cadillaca w bardzo szybko zostały uznane za niezawodne. Zauważono też, że firma ta stosuje najnowsze technologie. Spowodowane to było filozofią koncernu, zgodnie z którą, jeżeli na świecie pojawiała się jakaś funkcjonalna nowinka motoryzacyjna, Cadillac od razu wdrażał ją w swoich samochodach. Przykładem może być zaprojektowana w roku 1912 przez inżyniera Charlesa F. Katteringa instalacja elektryczna obejmująca także rozrusznik, która została właśnie zastosowana w jednym modeli Cadillaca jako pierwsza. Ponadto w roku 1914, maszyny tej marki zabłysnęły na rynku amerykańskim jako pierwsze wyposażone widlaste ośmiocylindrowe silniki. Do takich nowości zaliczyć można także następujące kolejno po sobie w latach dwudziestych ubiegłego wieku: zderzaki znajdujące się w nadwoziu, hamulce umieszczone przy wszystkich czterech kołach, wzmocnioną dla bezpieczeństwa przednią szybę, synchronizowaną skrzynię biegów, hydrauliczne popychacze na zaworach silnika, wspomagany układ hamulcowy (nazywany serwo), a także wprowadzoną nieco później automatyczną skrzynię biegów (nosząca nazwę Hydramatic). Zaraz po pierwszej wojnie światowej, firma Cadillac dorównała pod względem ekstrawagancji i luksusu swoich pojazdów produktom takich firm jak Bugatti czy Rolls-Royce. Tego rodzaju standard znacznie zawyżał koszty produkcji, przez co samochody te należały także do jednych z najdroższych na świecie. Na podwyższenie ceny wpływało na przykład montowanie dodatkowych przednich lamp skręcających razem z przednimi kołami, oświetlenie progów znajdujących się przy wejściach, srebrne ozdoby na desce rozdzielczej, siedzenia w całości obite wysokiej jakości czerwoną skórą.

W latach trzydziestych dwudziestego wieku, flagowym modelem Cadillaca stał się Fleetwood. Zasłynął on tym, że używali go wszyscy ambasadorzy Stanów Zjednoczonych Ameryki - w każdym państwie, w którym znajdowała się ambasada USA. Model ten wyposażony był w widlasty, ośmio- lub szesnasto-cylindrowy silnik. W czasie, gdy na świecie zaczął być stosowany powszechnie napęd na przednie koła, firma ta nie zaprzestała stosować bardzo cichych silników o dużej liczbie cylindrów. Model Eldorado wyprodukowany w roku 1966, posiadał napęd na przednie koła oraz ośmio-cylindrowy silnik. W roku 1984, światło dzienne ujrzał model Cadillac De Ville. Posiadał on widlasty silnik o ośmiu cylindrach, który ustawiony był poprzecznie na przodzie pojazdu. Nie było drugiego takiego na świecie. Konstrukcja pojazdów marki Cadillac zmieniła się najbardziej, gdy w roku 2009 została ona wykupiona przez koncern General Motors. Bezpośrednim nabywcą był William Crapo Durant, który był jednocześnie właścicielem wymienionego przedsiębiorstwa. Ze względu na wysoką renomę marki Cadillac, pozostawiono odrębność jej nazwy. Obecnie maszyny Cadillaca to modele o długości przeważnie pięciu metrów, posiadające widlaste ośmio- lub szesnasto-cylindrowe silniki, posiadające możliwość ustawienia przedniego lub tylnego napędu w zależności od preferencji kierowcy.