Gwarancja na części samochodowe

Części Chevrolet

W roku 1908 amerykański przedsiębiorca William Crapo Durant stworzył jeden z największych koncernów na świecie – General Motors. Na przestrzeni pierwszego roku od założenia wcielił do niego inną znaną markę o nazwie Cadillac. Następnie w roku 1910 w wyniku sprzeczek z akcjonariuszami, musiał odejść z GM. Postanowił skontaktować się z innymi wspólnikami. Wśród nich znalazł się między innymi właśnie Louis Chevrolet. Był on wówczas jednym z najlepszych na świecie rajdowców, a ponadto miał wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu pojazdów. Louis miał dwóch braci, z którymi w roku 1900 przybył do Stanów Zjednoczonych ze Szwajcarii. Crapo wiedział, że dzięki osiągnięciom Chevroleta w wyścigach na całym świecie, proces promowania jego nowej firmy będzie znacznie usprawniony. Głównym osiągnięciem z tego okresu było pobicie rekordu świata w roku 1905 w osiągniętej prędkości na lądzie, która wynosiła około 179 km/h. Do założenia spółki z Chevroletem doszło w 1911 roku. Niedługo potem zaczęły powstawać pierwsze pojazdy. Louis stosował pionierskie rozwiązania w ich konstrukcji. To on był twórcą modelu o nazwie Chevrolet Classic Six z serii C. Była to masywna, wytrzymała osobówka, która wyposażona była w sześciocylindrową jednostkę napędową o mocy 40 KM. Samochód ten był bardzo drogi, a jednak nie przeszkadzało to w wysokiej sprzedaży. W międzyczasie Durant zajmował się produkcją dużo mniejszego i tańszego samochodu o nazwie Little. Z powodu wielu nieporozumień między wspólnikami dotyczących aspektów motoryzacyjnych, doszło do tego, że Durant nabył od Chevroleta jego akcje. Efektem tego był wzrost produkcji jak i sprzedaży. Dzięki temu Durant mógł ponownie wykupić trochę akcji General Motors, co pozwoliło mu na przejęcie kontroli nad nim. W tym czasie Chevrolet Motor Company był niezależnym odziałem produkcyjnym podlegającym GM.

W roku 1918 firma Chevrolet nie produkowała jedynie samochodów osobowych. Oprócz nich wytwarzano także maszyny dostawcze przez nazywane często półciężarówkami. Auta Chevroleta można przyrównać do robionych przez Forda w systemie wielkoseryjnym. Przylgnęła do nich łatka niezawodnych, wytrzymałych i wygodnych pojazdów. Swój udział w historii Chevroleta ma także motoryzacja polska. W okresie międzywojennym, w zakładach usytuowanych w stolicy, produkowane były podwozia do różnych modeli tej marki, a także montowano samochody osobowe. W roku 1942 zakłady Chevroleta na całym świecie wstrzymały produkcję tych ostatnich. Koncern zajął się w tym czasie wyłącznie wytwarzaniem maszyn wojskowych. Do najbardziej polecanych należały terenowe ciężarówki. Niedługo po zakończeniu drugiej wojny światowej, z fabryk Chevroleta ponownie zaczęły wyjeżdżać pojazdy różnego rodzaju. Należał do nich wpisujący się w europejskie standardy sportowe Chevrolet Corvette. Powstał on w roku 1953 i w ciągu dwunastu miesięcy stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych „symboli” kojarzonych z USA. Nawiasem mówiąc, pełni tę rolę po dziś dzień. Kolejnym równie ciekawym samochodem był model Corvair zaprezentowany w roku 1960. Był to jedyny pojazd na amerykańskim rynku, posiadający tylny układ napędowy. Ponadto wyposażony był w sześciocylindrową jednostkę napędową typu boxer, która była chłodzona powietrzem. W całym koncernie General Motors, to właśnie Chevrolet mógł pochwalić się największą produkcją. Wygrywał pod tym względem z firmami takimi jak Buick, Cadillac, Pontiac czy Oldsmobile. Ponadto to właśnie Chevrolet wytwarza ogromną liczbę, w stosunku do innych amerykańskich firm, samochodów nie tylko osobowych, ale i użytkowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów. Wraz z nabyciem przez GMC południowokoreańskiej marki Daewoo, która stała się niewypłacalna, przeprowadzono modernizację większości jej modeli i zmieniono jej nazwę na Chevrolet. W Europie pierwsze pojawienie się tych samochodów przypadło na rok 2004. Od roku 2007 do 2011 w warszawskiej FSO wytwarzany był znany model Aveo.