Gwarancja na części samochodowe

Części Dodge

W roku 1900 bracia John oraz Horace Dodge zaczęli produkować podzespoły pojazdów na czterech kółkach, zaprzestając całkowicie dotychczasowego wytwarzania rowerów. Pierwszym powstałym elementem była przekładnia dla firmy Oldsmobil. W późniejszym czasie wytwarzano ją masowo. W roku 1903 John i Horace otrzymali 10 procent udziałów w koncernie Ford Motor Company. Zostały im przydzielone w zamian za wcześniej dostarczane podzespoły do samochodów marki Ford. Wśród przekazywanych podzespołów był na przykład silnik do modelu T. W roku rodzeństwo 1913 zrezygnowało ze współpracy z Fordem. W roku 1914 bracia postanowili zaistnieć na rynku motoryzacyjnym oferując własne modele samochodów. Fabryka uznawana za pierwszą nazwana została Dodge Brothers, co w wolnym tłumaczeniu oznacza Bracia Dodge. Proces wytwarzania był bardzo intensywny. Do roku 1916 fabryki Dodge'a opuściło aż 45 000 sztuk różnych samochodów. Obaj bracia szczególny nacisk kładli na to, aby ich auta odznaczały się przede wszystkim wytrzymałością, trwałością oraz szeroko rozumianym bezpieczeństwem. Pojazdy firmy Dodge były jednymi z najczęściej kupowanych, przez co już w roku 1916 koncern stał się czwartym w kolejności producentem samochodów w całych Stanach Zjednoczonych. Należy wspomnieć, że pojazdy braci Dodge to nie tylko auta osobowe. Firma ta była także jednym z głównych dostawców pojazdów użytkowych dla amerykańskiej armii.

Przedsiębiorstwo przez cały czas funkcjonowania starało się wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania. W roku 1915 zaprezentowano nowy model samochodu. Było to dwuosobowe coupe. Pojazd ten posiadał wydzielony w tylnej części nadwozia bagażnik. W roku 1916 powstała nowa odmiana tego samochodu - w wersji touring. Odznaczała się ona spawanymi nadwoziami wykonanymi ze stalowej blachy. Obecnie nie wydaje się to niczym nadzwyczajnym. W tamtych czasach była to jednak nowość, ponieważ całe nadwozia wykonywane były wtedy z drewna. W roku 1920 obaj bracia zmarli. Nowym prezesem firmy został Frederick J. Haynes. Dzięki jego staraniom już w roku 1922 zaprezentowany został nowy Dodge. Miał on wykonane ze stali zamknięte nadwozie. W roku 1928 firma została przejęta przez Waltera Chryslesa. Nowy właściciel włączył ją w skład swojego koncernu Chrysler Motors Corporation. Firma ta była wówczas najprężniej rozwijającą się marką w przemyśle motoryzacyjnym, która stosunkowo szybko osiągnęła pierwsze miejsce w produkcji samochodów w całych Stanach Zjednoczonych. Nieprzerwanie konstruowane były zarówno samochody osobowe jak i użytkowe. Te drugie uznawane są za pierwsze w Ameryce, posiadające napęd w postaci silników wysokoprężnych niesprowadzanych z zagranicy. Dodge cały czas rozwijał się. W roku 1938 firma wykupiła fabryki znajdujące się koło Detroit. W trakcie drugiej wojny światowej koncern uruchomił produkcję samochodów przeznaczonych dla armii amerykańskiej. Brały one udział w wielu walkach, w tym na terenie Polski. Dodge skonstruował także pare czołgów oraz osiemnastocylindrowe silniki przeznaczone do bombowców B-29.

W roku 1946 zatrzymano produkcję pojazdów osobowych. Ponownie ruszyła ona dwa lata później. Kontynuowano stosowanie unikatowych rozwiązań konstrukcyjnych. Przykładem takiej innowacji była półautomatyczna skrzynia biegów. W połowie wieku dwudziestego, w Ameryce pojawił się moda na samochody osobowe posiadające duże nadwozia z charakterystycznymi podwyższonymi błotnikami z tyłu, często nazywanymi ogonami. Do tego trendu dostosowała się także firma Dodge. W roku 1960 powstał nowy bardzo mocny silnik o nazwie Ram-charger HEMI. Pojazdy, w których go montowano niemalże zawsze znajdowały się na podium w światowej klasy zawodach sportowych. Na przykład model Dodge Charger Daytona, który powstał w roku 1969, pobił rekord pokonując okrążenie na torze zamkniętym z prędkością 322,6 km/h. Wynik ten utrzymał się przez całe 13 lat. Produkcja samochodów w Ameryce drastycznie spadła w latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku z powodu kryzysu paliwowego. Efektem było konstruowanie samochodów bardziej ekonomicznych jeśli chodzi o spalanie paliwa. W roku 1977 powstał model Dodge Omni, który zapisał się na kartach historii jako pierwszy amerykański pojazd klasy econobox. Był on bardzo mały i posiadał jednostkę napędową umieszczoną z przodu pojazdu. Następnym modelem był minivan Dodge Caravan. W roku 1992 powstał natomiast model sportowy o nazwie Viper. Od początku dwudziestego pierwszego wieku Dodge zaczęły ponownie coraz powszechniej pojawiać się na europejskich drogach. Zaliczyć można do nich przede wszystkim modele takie jak Caliber, Avenger, Viper oraz Nitro. Wszystkie z nich wyróżniają się specyficzną stylistyką nadwozia oraz bezpieczną i wytrzymałą budową.