Gwarancja na części samochodowe

FSM

29 października 1971 roku zawarto umowę z włoską firmą FIAT, w efekcie czego wzniesiono nowoczesną fabrykę, gdzie konstruowano samochody małolitrażowe. Jednakże Fabryka Samochodów Małolitrażowych (FSM) oficjalnie narodziła się dopiero 1 stycznia 1972 roku, ale już w roku poprzedzającym, z warszawskiej FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) do Bielska-Białej przerzucono produkcję samochodów osobowych Syrena i znacząco ją zintensyfikowano. Pojawiły się, także nowe wzory nadwoziowe tego modelu, na przykład skrzyniowa R20 i osobowo-towarowa Bosto 105B. Niemniej jednak, to nie Syrena miała zostać czołowym modelem samochodu montowanym w fabryce w Bielsku-Białej, albowiem wybudowano ją żeby móc konstruować licencyjne Fiaty 126p, które przyjęły nazwę Polski Fiat 126p. Początkowo do budowy samochodów wykorzystywano włoskie części, a pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych 6 czerwca 1973 roku, natomiast 31 lipca 1973 roku 200 egzemplarzy oddano do sprzedaży. Licencyjny Polski Fiat 126p był wzbogaconą wersją Fiata 500 Nuova, produkowanego we Włoszech od roku 1957. Fiat 500 Nuova dopomógł społeczeństwu włoskiemu stać się bardziej mobilnym. Analogiczne oczekiwania pokładano w Polskim Fiacie 126p. Jak się po pewnym czasie okazało, stanął on na wysokości zadania dzięki swojej prostej konstrukcji (łatwy w obsłudze) oraz niskiej cenie (był jedynym samochodem tak popularnym i osiągalnym dla wszystkich na polskim rynku, w tak korzystnej cenie). Budowany był do roku 2000, a zatem nawet po wcieleniu FSM przez FIAT-a. Czerwiec 1983 roku to czas, w którym zrezygnowano z montażu samochodu osobowego Syrena, a pozostałe wolne fabryczne przestrzenie wykorzystano do rozwinięcia produkcji Polskiego Fiata 126p. Pomimo tego, mały fiat tracił świetność, i w związku z tym fabryczni konstruktorzy, w roku 1983 zaprojektowali prototyp udanego samochodu osobowego Beskid, który jednak nie doczekał się swojej premiery. Tymczasem jednak, zawarta została umowa z FIAT-em o wprowadzeniu w życie, w roku 1987 produkcji modelu Polskiego Fiata 126 Bis, który posiadał trzydrzwiowe nadwozie, a także leżący, płaski silnik zlokalizowany (jak w wersji oryginalnej) z tyłu pojazdu. Budowany był do roku 1990, a od 1991 roku jednocześnie rozpoczęto montaż trochę większego Fiat Cinquecento.