Gwarancja na części samochodowe

Części Ferrari

Dnia 1 grudnia 1929 roku Enzo Ferrari uruchomił stajnię wyścigową – Scuderia Ferrari ( z wł. Scuderia – stajnia), którą tworzyły przede wszystkim samochody Alfa Romeo. Auta te osiągały liczne zwycięstwa, jednakże Ferrari zdecydował się na produkcję samochodów z systemem własnego pomysłu. I tak, w roku 1939 zorganizował w Modenie bazę produkcyjną Auto Costruzioni, w której korzystając z zespołów samochodowych Fiat, zmontowano pierwsze dwa auta sportowe – modele 815. Tymczasem w trakcie trwanie II wojny światowej zrezygnowano z produkcji samochodów, aby po jej zakończeniu wybudować fabrykę w Maranello nieopodal Modeny, gdzie wytwarzane były nowe konstrukcje pojazdów. Jako pierwszy pojawił się sportowy model 125GT, który nazwano Ferrari. Postał on w roku 1946, a zasilany był widlastym 12 – cylindrowym silnikiem. Z czasem zaczęły powstawać następne samochody, które od roku 1948 osiągały doskonałe wyniki w najważniejszych zawodach, na przykład w roku 1963 uplasowały się na pierwszych miejscach na słynnym torze w Le Mans. Wówczas zaczęto nazywać je niezwyciężonymi samochodami. Dziś również sportowe pojazdy marki Ferrari zaliczają się do ścisłej czołówki światowej Formuły 1. Tymczasem od 1947 roku, poza samochodami wyścigowymi zainaugurowano budowę pojazdów turystycznych, wykorzystywanych na drogach publicznych. Na początku stworzono jedynie trzy sztuki, aby później sukcesywnie rozszerzać produkcję do kilkuset, a następnie do kilku tysięcy egzemplarzy rocznie. I tak, w roku 1987 montowano ich bez mała 4000, podczas gdy w roku 2010 już blisko 7000 sztuk. W samochodach marki Ferrari przez dłuższy czas montowany był 12 – cylindrowy widlasty ( o kącie rozwarcia dwóch cylindrów 60 stopni) silnik mieszczący się w przedniej części nadwozia. To dopiero w latach 70 rozpoczęto montaż silników 8 – cylindrowych widlastych, jak też 12 – cylindrowych leżących, przeciwsobnych napędzających model Ferrari 365 BB, które montowane były centralnie, przed osią tylnych kół. Od czasu inauguracji działalności produkcyjnej samochodów marki Ferrari ich nadwozia projektowały sławne, wyspecjalizowane firmy, na przykład Pininfarina, Scaglietti, Ghia, Vignale oraz Bertone. Lecz w roku 1969 firmę przejął koncern FIAT, lecz i wtedy nie zrezygnowano z produkcji samochodów wyścigowych, jak też turystycznych pojazdów typu sportowego. Tymczasem śmierć założyciela firmy, która nastąpiła w roku 1988, nie przerwała pasma sukcesów, które trwało dalej pod kierownictwem jego następcy Cesare Fiorio.