Gwarancja na części samochodowe

Części Honda

We wsi Hamamatsu w Japonii pewnemu kowalowi urodził się syn - Soichiro Honda. W wieku 21 lat założył on warsztat, w którym naprawiał samochody a później również konstruował pierścienie tłokowe do silników. Podczas drugiej wojny światowej zakłady wytwarzały wyposażenie wojskowe co przyczyniło się do zbombardowania ich przez siły lotnicze Ameryki. Aby odbudować fabryki Honda potrzebował pieniędzy. Chcą je zebrać, musiał sprzedawać rowery, które w roku 1947 wyposażał w niewielkie silniczki. Rok później postanowił zacząć konstruować jednostki napędowe o pojemności skokowej 50 centymetrów sześciennych i mocy 0,5 KM. Założył firmę Honda Motor Company Limited. W pełni zaopatrzone motocykle w typie D, posiadające silniki o pojemności skokowej 100 centymetrów sześciennych zaczęły pojawiać się w roku 1949. Produkowane były w Hamamatsu oraz pozostałych zakładach należących do przedsiębiorstwa. Niedługo potem Soichiro Honda został największym na świecie producentem motocykli - przez wielu uważanych za najlepsze. Postanowił kontynuować dobrą passę i zainicjował produkcję samochodów. Pierwszymi pojazdami czterokołowymi , które wyjechały z jego zakładów w roku 1962 były: sportowy S500 i dostawczy T360. Liczby przy literach w nazwach danego modelu oznaczały pojemność skokową zamontowanych w nich silników. Od roku 1964 konstruowane były kolejne modele małych, najczęściej dwuosobowych samochodów przeznaczonych bardziej do jazdy sportowej aniżeli wykorzystania w mieście. Wśród nich znalazł się wytwarzany do 1968 roku model S600 oraz produkowany w latach 1966–1971 S800. Doświadczenie jakie Honda zdobyła podczas tworzenia nowoczesnych silników do motocykli, było kluczowe w projektowaniu silników dla samochodów. Posiadały one cztery suwy, dwa cylindry i były chłodzone powietrzem, dzięki czemu nic nie stało ona przeszkodzie aby zastosować je w małych samochodach Honda serii 360. Pierwszą maszyną był model N360, który został zaprezentowany w Tokio podczas salonu samochodowego w roku 1966. Mieścił on cztery osoby przy niewielkiej długości - zaledwie 3 metrów. Jego silnik posiadał pojemność skokową 360 centymetrów sześciennych. Rok później zaczęto produkcję odmiany dostawczej modelu Honda N360 - furgon LN360 oraz TN360. Ich pojemność skokowa rosła, na początku do 500 a potem do 600 centymetrów sześciennych. Od roku 1967 modele N600 zaczęły być rozprowadzane po Europie i stały się poważną konkurencją dla angielskich samochodów typu mini. Wciąż wytwarzając małe samochody, Honda postanowiła postawić na coś większego. I tak w roku 1969 światło dzienne ujrzał cztero-metrowy model 1300. W roku 1971 została zaprezentowana Honda Civic, natomiast w roku 1973 zaczęto jej masową produkcję. Był to jeden z pierwszych samochodów z „czystym silnikiem CVCC", który przystosowany był do spalania biedniejszej mieszaniny paliwowo-powietrznej z nadmiarem powietrza nieprzekraczającym 30 procent. Silniki wytwarzane przez Hondę były coraz częściej zauważane na świecie. Znalazły one swoje miejsce w pojazdach Formuły 1. W roku 1964 samochód posiadający dwunastocylindrowy silnik marki Honda zwyciężył Grand Prix w Niemczech. W latach osiemdziesiątych jednostki napędowe Hondy stosowane były np. w samochodach firmy Williams. Na przestrzeni paru lat Japońska firma stała się prekursorem w budowie i zastosowaniu technik wielozaworowych w silnikach pojazdów turystycznych produkowanych masowo. Niezwykle istotnym etapem w historii koncernu było podpisanie umowy z British Leyland w roku 1979. Dało to możliwość produkcji samochodów na rynek wyspiarski. Pojazdy Hondy wytwarzane są w wielu krajach na różnych kontynentach. Największe fabryki znajdują się w USA. W zakładach Hondy produkuję się nie tylko pojazdy takie jak samochody czy motocykle. Powstają w nich także silniki do różnorodnych urządzeń, pompy do wody, kosiarki do trawy, narzędzia rolnicze, przenośne generatory czy pługi do odśnieżania. Wszystkie produkty cieszą się bardzo dobrą opinią ich użytkowników.