Gwarancja na części samochodowe

Części Jaguar

William Lyons oraz William Walmsley w roku 1922 uruchomili w mieście Blackpool zakład montujący przyczepki boczne do motocykli. Nadano jej imię Swallow, co znaczy jaskółka, a firmie Swallow Sidecar Company. Z początku zakład produkował nie więcej niż 10 przyczepek tygodniowo, jednakże przez wzgląd na mnogość zamówień działalność produkcyjna stale się zwiększała. Idący za głosem sukcesu, William Lyons powziął decyzję, że równolegle z przyczepkami konstrukcji Walmsleya będzie on fabrykował nadwozia samochodowe. I tak, w roku 1927 na podwoziu powszechnie znanego modelu osobowego samochodu Austin Seven, skonstruował on nadwozie zdecydowanie bardziej wytworne od seryjnego. Należało ono do tak trafionych, że firma Austin przekazała Lyonsowi 50 podwozi do zabudowy. Nadwozia montowano do samochodów różnych marek, na przykład Morris, FIAT, Swift czy Wolseley. Tymczasem w roku 1928 fabrykę przeniesiono do większych zakładów w Coventry i zmodyfikowano nazwę na Swallow Sidecar and Coachbuilding Co.. Już w roku 1931, w londyńskim salonie samochodowym został przedstawiony debiutancki model, który naśladował samochód osobowy marki Standard, a określany był nazwą SS1. Jego interesujące nadwozie o sportowej sylwetce odwoływało się do najznakomitszych w owym czasie konstrukcji. Natomiast rok 1933 to czas, w którym samochody te po raz pierwszy wykorzystano podczas zawodów sportowych. Dwanaście miesięcy później, fabryka dokonała zmiany w nazwie i ostatecznie nazywała się SS Cars Limited. Lyons, jak też zwerbował do pracy u siebie dwóch utalentowanych konstruktorów, Williama Heynesa oraz Harry’ego Weslake’a. Weslake był bardzo uznanym konstruktorem jednostek napędowych w Wielkiej Brytanii, a zmodernizowany przez niego silnik Standard, w roku 1935 został zainstalowany w samochodzie SS90. To właśnie ta wersja samochodu zainicjowała budowę nowej rodziny pojazdów. Natomiast w roku 1937 nastąpiła kolejna zmiana nazwy firmy i od tego roku fabryka nazywała się SS Jaguar Cars Ltd.

Podczas drugiej wojny światowej zakład miał za zadanie produkowanie pojazdów przyczepnych oraz naprawę uszkodzonych samolotów bombowych. Wraz z jej zakończeniem W. Lyons usunął z nazwy człon SS, który przez wielu kojarzony były z nazistowskimi Niemcami oraz ich wojskami. W roku 1945 zaczęto produkować maszyny o konstrukcji rodem sprzed wojny. Firma Jaguar Cars Ltd od razu przypuściła atak na rynki sąsiednich krajów. W roku 1947 stała się największym angielskim eksporterem. W roku 1948 światło dzienne ujrzał nowy czterodrzwiowy Jaguar model Mark V. W następnym roku zaprezentowano model XK120 ze sportowym nadwoziem. Pojazd ten był prekursorem w dziedzinie produkcji dwudrzwiowych samochodów serii XK wytwarzanych do początku lat sześćdziesiątych. Przy wykorzystaniu części od samochodów z serii XK, konstruowane były maszyny przeznaczone do udziału w wyścigach sportowych. Od roku 1951 do 1957 z wyłączeniem lat 1952 i 1954, samochody te zwyciężały w 24-godzinnych wyścigach Le Mans., W roku 1956 Jaguar odniósł zwycięstwo również w Rajdzie Monte Carlo. Marka zyskiwała sławę i w momencie swojej największej rozpoznawalności przestała angażować się w wyścigi. Jako swój główny obszar działalności koncern uznał produkcję osobowych samochodów sportowych, w tym Jaguara E-Type produkowanego od roku 1961 przez 15 lat.

Od roku 1971 samochody tego typu posiadały nie tylko sześciocylindrowe silniki, ale także widlaste dwunastocylindrowe. Do rodziny XJ-S należały sportowe, dwudrzwiowe maszyny, zaś XJ były to zwykle czterodrzwiowe limuzyny, które posiadały dopisaną do oznaczenia modelu informację o liczbie cylindrów silnika. Zakład z Coventry przeszedł wiele istotnych zmian organizacyjnych. W roku 1960 Jaguar przejął angielską firmę Daimler, a w roku 1961 spowodował że producent ciężarówek Guy Motors Ltd stał się od niego uzależniony. Jeszcze w tym samym roku wykupił wytwórnię silników wysokoprężnych do pociągów oraz łodzi Meadows Ltd i przejął firmę Coventry-Climax (do roku 1965). Była ona znana głównie z budowy silników do pojazdów formuły 1. W roku 1966 firma British Motor Holdings postanowiła wykupić Jaguara. Firma w roku 1968 została wcielona w skład największego brytyjskiego koncernu samochodowego British Leyland Motor Corporation. W roku 1989 Jaguar został wykupiony przez amerykańskiego Forda, w roku 2008 natomiast, razem z Land Roverem wszedł w skład indyjskiego holdingu Tata Motors.