Gwarancja na części samochodowe

Części Jeep

Utworzenie marki Jeep łączy się z przygotowaniem tak zwanego lekkiego pojazdu rozpoznawczego z napędem 4x4. W roku 1940 armia Stanów Zjednoczonych opublikowała ogłoszenie dotyczące konkursu na taki właśnie pojazd. W nim zaprezentowała oczekiwania dotyczące konstrukcji samochodu, jak też terminu wykonania. Na ogłoszenie odpowiedziały trzy firmy : Willys-Overland, American Bantam Car Manufacturing Company oraz Ford Motor Co.. Każda z nich przedstawiła swój projekt, jednak większość rozwiązań konstrukcyjnych była podobna. Przeprowadzone badania pojazdów sprawiły, że z taśm produkcyjnych zaczęły zjeżdżać w fabryce Willysa jak też Forda bliźniacze modele, różniące się tylko nazwą. I tak, montowane przez koncern Willys samochody sprzedawano pod nazwą MB ( M – kontrakt wojskowy, B – seria samochodu), a przez fabrykę Forda pod nazwą GPW ( GP – symbolizuje skrót nazwy General Purpose, innymi słowy pojazd wielozadaniowy ogólnego przeznaczenia, zaś W powiadamiało o połączeniu firmy z fabryką Willysa). To właśnie bez należytej staranności wypowiadane głoski GP ( dżi – pi) bądź powszechnie znana postać z kreskówki Popeye, Eugene the Jeep sowodowało, że samochód opatrzono nazwą Jeep. Nomenklatura określała nieduży samochód terenowy, bardzo popularny podczas II wojny światowej. Po zakończeniu wojny Willys nałożył patent na znak towarowy „Jeep” po czym lansował samochód jako maszynę bardzo pomocną w rolnictwie jako Universal Jeep. Natomiast debiutancki, cywilny Jeep CJ-2A został zbudowany w roku 1945, a w kolejnych latach pojawiały się jego następne poprawione wersje. Jednak w roku 1953 fabrykę Willys – Overland przejęła firma Kaiser Company, która poprawiła Jeepa, budując model CJ – 5 o aerodynamicznym nadwoziu. Ta wersja pojazdu była montowana w latach 1954 – 1984, a więc najdłużej ze wszystkich modeli tej marki, a funkcjonowało ich bardzo wiele, włączając także wariant kombi o nazwie Wagoneer , który poprzedzał gamę Cherokee. Logo Jeep w charakterze znaku towarowego zastrzeżonego w 1950 roku, utrzymała się nie zważając na przejęcia w roku 1970 przez firmę Kaiser Co., American Motors Corporation, a w następnej kolejności przez Chrysler Corporation i w roku 2010 przez włoskiego FIAT – a. Następcą wojskowego Jeepa były modele serii CJ, wymienione w roku 1987 na modele Jeep Wrangler, które to utrzymały własności pojazdu terenowego 4x4 i uzyskały bardziej komfortowe wyposażenie, równorzędne samochodom osobowym znanych klasycznych marek. Wrangler został okrzyknięty samochodem bestsellerowym, przykładem dla konstruktorów innych pojazdów terenowych. Na przykład później powstałe, nowe, wygodniejsze modele to Compass, Patriot, Commander, Cherokee oraz Grand Cherokee.