Gwarancja na części samochodowe

Części Lamborghini

Ferrucio Lamborghini od urodzenia marzył o zaistnieniu na rynku motoryzacyjnym. Pochodził z małej włoskiej wsi - Renazzo di Cento co nie sprzyjało przebiciu się w branży samochodowej. Po ukończeniu trzydziestego roku życia, w roku 1948, w przeciągu dwudziestu ośmiu dni zbudował swój pierwszy pojazd. Był to ciągnik rolniczy. W następnym roku wszedł on do produkcji masowej. Tym sposobem Ferrucio stał się drugim producentem ciągników we Włoszech. Jako ciekawostkę dopowiedzieć można, że pierwszym wytwórcą ciągników był FIAT. Ponadto Lamborghini produkowało w tym czasie także urządzenia służące do zmiany mikroklimatu w pomieszczeniach, takie jak "grzejniki" oraz wentylatory. Jako logo firmy, wybrany został byk symbolizujący siłę fizyczną oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Dopiero gdy Ferrucio wzbogacił się wystarczająco, postanowił zainteresować się produkcją kojarzonych z firmą Lamborghini samochodów. Zainwestował w kadrę najlepszych inżynierów oraz mechaników i już w październiku 1963 roku światło dzienne ujrzał pierwszy samochód firmy Lamborghini. Był to model 350 GTV. Auto to posiadało podwozie zaprojektowane przez znanego konstruktora Gian Paolo Dallara. Warto wspomnieć, że wcześniej pracował on w firmie Alfieri Maserati. Model 350 GTV wyposażony był w silnik wyprodukowany przez Giotto Bizzarrini. Stylistyka nadwozia powstała w pracowni Franco Scaglione. W roku 1964, wczesną wiosną fabryki zaczęły opuszczać pojedyncze sztuki, różnorodnych dwuosobowych modeli coupe. Montowano w nich widlaste dwunastocylindrowe silniki, które miały zainstalowane po dwa wałki rozrządu na każdym z cylindrów. Samochody te osiągały maksymalną prędkość 280 kilometrów na godzinę.

Fabryki znajdujące się w mieście Sant’Agata Bolognese były tymi, z których jako pierwsze wyjechały modele P400 Miura. Był to samochód, który już w momencie zaprojektowania wzbudzał zainteresowanie i fascynację nie tylko laików a także bardziej znających temat miłośników motoryzacji. Mogło to być spowodowane tym, że był on wyposażony w widlasty silnik z dwunastoma cylindrami, które jako pierwsze na świecie ułożone były poprzecznie przy tylnej osi maszyny. Ponadto samochód ten zawierał niezwykle nisko położone nadwozie, opracowane przez włoską firmę Bertone. W roku 1971 ponad połowa kapitału Lamborghini została wykupiona przez szwajcarskie przedsiębiorstwo, którego na czele którego stał Georges Henri Rosetti. Dzięki temu sytuacja finansowa firmy uległa szybkiej poprawie. Związane to było bezpośrednio z faktem, że w tym samym roku zaprezentowany został nowy model marki o nazwie Countach LP500. Posiadał on oryginalną budowę nadwozia. Osiągał maksymalną prędkość 300 kilometrów na godzinę. Zastąpił on najsłynniejszy dotąd model Lamborghini – Miurę. W latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku, koncern zdecydował się wypuścić trzy czteromiejscowe modele. Były to Urraco P250S, Espada 400GT oraz Jarama S400CT. Ponadto stworzony został pierwszy model terenówki o nazwie Cheetah, który posiadał napęd na cztery koła.