Gwarancja na części samochodowe

Części Land Rover

W roku 1945 firma Land Rover ostatecznie uzyskała niezależność. Jej właścicielami zostali dwaj bracia Wilks – Maurice oraz Spencer. W roku 1948 pojawiły się na brytyjskim rynku pierwsze samochody marki Land Rover. Zaprezentowano je na gali samochodowej w stolicy Holandii - Amsterdamie. Jej właściciele pragnęli osiągnąć taki sam lub przynajmniej podobny sukces do tego, jaki w tym czasie osiągnął amerykański Jeep. Zauważyć można było znaczny wzrost jego popularności, spowodowany końcem wojny, po której samochody te zaczęły być stosowane nie tylko w celach militarnych. Spencer oraz Maurice niesieni tymi obserwacjami, znacznie wzorowali się, właśnie na modelach firmy Jeep. Do swojego samochodu użyli niemalże identycznych podzespołów oraz zastosowali bardzo podobne rozwiązania. Na przykład zbieżne były mosty napędowe, rama nośna, skrzynia rozdzielcza czy zawieszenie kół. Nawet rozstaw kół brytyjskiej terenówki wynosił 80 cali, czyli tyle samo co w terenówce Jeepa. Mimo wszystkich podobieństw łączących oba samochody, Land Rover wyglądał jednak nieco inaczej. Spowodowane było to tym, że auto to posiadało specyficzne dla angielskich samochodów nadwozie z błotnikami wysuniętymi w przód oraz atrapą chłodnicy która także musiała zostać nieco cofnięta przez taki układ błotników. Były one stworzone z nierdzewnej aluminiowej blachy, która nie obciążała samochodu, a przede wszystkim nie zużywała stali, której wówczas w Anglii po wojnie bardzo brakowało.

Z biegiem czasu firma powoli przestawała korzystać z elementów Jeepa. W Land Roverach zaczęto umieszczać podzespoły własnej produkcji. Pojazdy te były na tyle cenione, że nawet przeznaczone do wykorzystania cywilnego znajdowały zastosowanie w armii wyspiarzy. W kolejnych latach systematycznie pojawiały się nowe wersje terenówki. W połowie lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku seria ta, w której poszczególne modele posiadały różny rozstaw kół, nazwana została Defender. Wspomnieć należy, że linię tę odróżniała surowa stylistyka i wykonanie w stosunku do nowo powstających, bardziej komfortowych modeli. Wygodnym modelem terenowym miał być powstały w roku 1989 Discovery, którego uplasować można między uprzednio wymienionymi „topornymi” modelami a tymi najbardziej luksusowymi. Ekstrawaganckim pojazdem był zaprezentowany w roku 1970 łazik – Range Rover. Jego posiadaczem był między innymi ówczesny książę Anglii. Do szczęśliwców, którzy także mieli w posiadaniu ten samochód należał również książę Monaco Rainier oraz król Jordanii Hussein. Nazwę Range Rover nadał mu firmowy stylista – Tony Poole. Pod uwagę brano również opcje takie jak Panthera i Leopard. Pierwsze prototypy Range Rovera oznaczane były jako Velar.

Model ten posiadał silnik V8, który stworzyła firma Buick. Land Rover odkupił od niej licencję na jego produkcję. Dosyć ciekawą informacją jest to, że gdy papież Jan Paweł II odbywał podróż po Wielkiej Brytanii w roku 1982, postanowił skorzystać z dwóch egzemplarzy właśnie Range`a. Model ten przez wielu uznawany jest za ten, który jako pierwszy połączył możliwość jazdy po trudnym terenie z wysokopoziomowym komfortem jazdy – większym niż w większości ówczesnych samochodów osobowych. W roku 1993 w fabryce mieszczącej się w miejscowości Solihull, zbudowany został półtoramilionowy samochód marki Land Rover.W roku 1998 natomiast powstał zupełnie nowy pojazd tej firmy. Nazywał się Freelander. W kolejnych latach Land Rover zastosował wiele istotnych zmian w konstrukcji wytwarzanych samochodów. Zmiany następowały również w funkcjonowaniu samej firmy. Było to spowodowane między innymi tym, że w roku 1994 marka ta została wykupiona przez niemiecki koncern BMW. Jednak współpraca nie trwała zbyt długo.Już w roku 2000 Land Rover ponownie zmienił właściciela. Tym razem przeszedł pod skrzydła amerykańskiego przedsiębiorstwa Ford Motors Company. Ostatecznie, w roku 2008 marka ta stała się częścią indyjskiej firmy Tata Motors, do której należy do dziś. Obecnie główne biuro zarządu znajduje się w brytyjskiej miejscowości Gaydon.