Gwarancja na części samochodowe

Części Maybach

Jedną z głównych osób, które przyczyniły się do rozwoju silnika spalinowego, przystosowanego do napędzania samochodu był Wilhelm Maybach. Przez długi okres działał on w kooperacji z Gottliebem Daimlerem, któremu pomagał w doszlifowaniu różnorodnych rozwiązań w konstrukcji maszyn. Jego umiejętności nie były w pełni doceniane przez świat motoryzacji i pozostawał w cieniu Daimlera. Ten ostatni twierdził, że nie osiągnąłby sukcesu bez Maybacha. Gdy w roku 1900 zmarł Gottlieb Daimler, marka Daimler Motoren została odziedziczona przez jego syna Paula oraz właśnie Wilhelma Maybacha. Paul Daimler planował przejęcie kontroli nad fabrykami znajdującymi się w Austrii nazwanymi Austro Daimler. Na początku 1907 roku Maybach zakończył współpracę z zakładami w Cannstatt w wyniku sporu z ich zarządcami. Wcześniej, w roku 1901 przyczynił się do powstania modernistycznego samochodu, który do dziś nosi nazwę Mercedes. W roku 1909 całą swoją działalność przeniósł do miasta Friedrichshafen, które znajduje się nad Jeziorem Bodeńskim, tuż przy granicy niemiecko-szwajcarskiej. Razem ze swoim synem Karolem utworzyli tam zakład Maybach Motorenbau GmbH. Wspólnie z firmą Luftshiffbau Zeppelin GmbH produkowali oni sterowce przeznaczone do żeglugi powietrznej. Były one wyposażone w sześciocylindrowe jednostki napędowe Maybacha. Od roku 1914 do 1918 Karol Maybach zajmował się produkcją silników do samolotów. Po zakończeniu pierwszej wojny światowej rozpoczął natomiast produkcję sześciocylindrowych, rzędowych jednostek napędowych przeznaczonych do pojazdów czterokołowych. Miały one pojemność skokową 5740 centymetrów sześciennych oraz moc 70 KM.

Tego typu silniki znajdowały zastosowanie w pojazdach spod znaku holenderskiej marki Spyker. Pionierskim modelem firmy Maybach była duża osobówka o nazwie 22/10 PS Typ W3, która ujrzała światło dzienne w roku 1921. W zamontowany w nim był wspomniany już wyżej sześciocylindrowy silnik. Od roku 1922 do roku 1928 auta te były produkowane w różnorakich wersjach nadwoziowych. Spośród wszystkich wytwarzanych typów samochodów, do roku 1941, a było ich aż dziesięć, najwięcej wyprodukowano modeli w typie W3 – siedemset egzemplarzy. W roku 1929 premierę miał pierwszy pojazd Maybacha z zamontowanym dwunastocylindrowym widlastym silnikiem. Od roku 1930 do roku 1940 wyprodukowano ich ponad pięćset egzemplarzy. Auta te nosiły nazwę Zeppelin, co miało być hołdem dla ojca niemieckich sterowców – hrabiego Ferdinanda von Zeppelina, który zmarł w roku 1917. Na przestrzeni lat dwudziestych i trzydziestych dwudziestego wieku wykonanych zostało 2100 samochodów osobowych firmy Maybach. Były one jednymi z najdroższych oraz najbardziej ekstrawaganckich pojazdów na całym świecie. W roku 1966 przedsiębiorstwo Maybach stało się częścią koncernu Daimler-Benz AG. Niestety, przez rozwój sytuacji w tym kierunku firma ucierpiała, ponieważ po prostu nie istniała jako producent samochodów. Dopiero w roku 2002 odrodziła się za zgodą Daimlera. Owocem wznowienia marki, stał się niezwykle drogi oraz luksusowy samochód o nazwie Maybach Zeppelin.