Gwarancja na części samochodowe

Części Mazda

Początki tej marki związane są fabryką Toyo Cork Kogyo Co. znajdującą się w Hiroszimie. Powstała ona w 1920 roku. Najpierw przetwarzano w niej drewno korkowe. W 1937 roku zakład przyjął nazwę Toyo Cogyo Co. Ltd. Pierwsze pojazdy wyprodukowano w niej w 1931 roku. Było to sześćdziesiąt sześć trzykołowych riksz towarowych napędzanych silnikiem spalinowym. Był to typ DA. Nosiły nazwę Mazda. W tym czasie podstawowym produktem wytwarzanym w fabryce były narzędzia, do których zaliczały się między innymi wytwarzane od 1935 roku wiertła przeznaczone do kruszenia skał oraz kamieni. Prototyp pierwszego samochodu powstał w 1940 roku. Był to niewielki czterokołowy samochód osobowy. Działania wojenne, w tym eksplozja bomby nuklearnej spowodowały duże zniszczenia w zakładach Toyo. Samochody ponownie zaczęto produkować od 1950 roku. Najpierw były to małe ciężarówki – czterokołowa typ CA i trzykołowa typ CT. W 1958 roku z taśmy produkcyjnej zjechały pierwsze modele większych ciężarówek, które nazwano Mazda Romper. W 1960 roku zadebiutowała Mazda R-360 Coupe. Był to dwuosobowy samochód osobowy. Jego wersja ciężarowa, powstała rok później oznaczona była numerem B-360. W tym samym roku przedstawiciele Toyo nabyli od zachodnioniemieckiej firmy NSU licencję na budowę silników Wankla. Miały one obrotowy tłok. W jednostki te wyposażone zostały 343 modele Mazdy Cosmo wyprodukowane w 1967 roku. W silniki te zaopatrywano także pojazdy, którym nadawano oznaczenia RX. Należały do nich między innymi Capella RX-2, Savanna RX-3 czy Luce RX-4. W 1963 roku fabrykę opuścił milionowy samochód przez nią wyprodukowany. Niecałe dziesięć lat później – pod koniec roku 1972 – powstał egzemplarz pięciomilionowy. Dziesięcio milionowy powstał natomiast w połowie roku 1979 a piętnastomilionowy już cztery lata później. Dane te obrazują dynamiczny rozwój firmy. Od połowy lat siedemdziesiątych Toyo jako jedyne na świecie wytwarzało samochody z silnikiem Wankla. Oprócz tego kontynuowano produkcję pojazdów z silnikami konwencjonalnymi. Należały do nich samochody wyposażane w jednostki napędowe o pojemności trzystu sześćdziesięciu centymetrów sześciennych. W 1966 roku została zaprezentowana Mazda 1500 Luce. Za jej stylistykę odpowiedzialna była włoska firma Bertone. Przeznaczona była dla pięciu osób. W okresie tym powstał nowy zakład Ujina w Hiroszimie. Toyo produkowało także samochody ciężarowe i dostawcze. Od 1965 roku montowano w nich silniki wysokoprężne powstające dzięki współpracy z angielską firmą Perkins. Pierwszy samochód z napędem przednim wyprodukowany został w roku 1980. Była to Mazda model 323FF. W okresie tym powstały kolejne zakłady Hofu. Usytuowane były koło Hiroszimy. Wybudowano je na palach wbitych dno morskie. Były w to w owym czasie jedne z najnowocześniejszych zakładów na świecie. Wykorzystywano w nich pracę stu pięćdziesięciu robotów. Kolejną ważną datą w historii firmy jest rok 1984 kiedy to nastąpiła zmiana jej nazwy z Toyo Kogyo Co. Ltd na Mazda Motor Corporation.