Gwarancja na części samochodowe

Części Opel

Adam Opel, twórca niemieckiej marki noszącej nazwę od jego nazwiska swoją działalność rozpoczął od naprawy maszyn do szycia. Rozwój przedsiębiorstwa objął najpierw produkcję maszyn do szycia a następnie wytwarzanie rowerów. Jego pięciu synów próbowało nakłonić go do zainteresowania się samochodami. Nie odniosło to jednak skutku. Trzy lata po jego śmierci, mając poparcie matki odkupili od E.F. Lutzmanna stworzoną przez niego konstrukcję pojazdu. W 1899 roku powstało jedenaście pierwszych samochodów. Nazwane zostały Opel Patent-Motorwagen, System Lutzmann. Rozwój fabryki zaowocował powstaniem trzy lata później nowych modeli pojazdów. Wyprodukowano je dzięki licencji nabytej od francuskiej firmy Darracq. Wśród wytwarzanych w tym czasie samochodów znalazł się między innymi Doktorwagen. Było to niewielkie, dwuosobowe auto przeznaczone dla lekarzy dojeżdżających do pacjentów. W latach pierwszej wojny światowej produkcja fabryki Opla została dostosowana do potrzeb wojska. Wytwarzano w niej przede wszystkim samochodu ciężarowe. W kwietniu 1919 roku ponownie zaczęto produkować samochody osobowe. Pierwszym modelem był 8/25 Torpedo. Miał on odkryte nadwozie a kształtem przypominał łódkę. W 1924 roku w fabryce Opla wdrożono seryjną produkcję taśmową. Pierwszy model jaki z niej zjechał był kopią francuskiego Citroëna 5CV. Nazwany został Laubfrosch. W języku niemieckim oznacza to „zielona żabka”. Wszystkie egzemplarze miały kolor zielony. W dalszym ciągu zakłady Adama Opla rozwijały się dynamicznie. Stutysięczny samochód wyprodukowany został w roku 1927. Dwustutysięczny powstał już trzy lata później. Obok niewielkich „zielonych żabek” wytwarzano także samochody większe, wyposażone w sześcio oraz ośmiocylindrowe rzędowe jednostki napędowe. Od 1929 roku Opel znalazł się pod amerykańskim zarządem General Motors Corporation. Spowodowane to było między innymi panującym w tym czasie kryzysem w Niemczech. W latach trzydziestych zaprojektowano i wdrożono pierwszy w Niemczech samochód z samonośnym, w pełni metalowym nadwoziem. Była to Olympia, która wraz z bardzo zbliżonym do niej Kadettem podbiła europejskie rynki. W latach 1937-1938 składane były także w Polsce, w Warszawie. Wybuch drugiej wojny światowej sprawił, że Opel uniezależnił się od amerykańskiego zarządu. W 1940 roku ruszyła produkcja na potrzeby wojska. Wytwarzano między innymi ciężarówki oraz silniki stosowane w samolotach Junkers. W 1944 roku w wyniku alianckich nalotów bombowych zniszczeniu uległy fabryki w Rüsselheim i Brandenburgu. Pozostałości, między innymi ocalałe maszyny oraz dokumentację Sowieci wywieźli do Związku Radzieckiego. Zaprojektowany tam Moskwicz 400 był kopią Opla Kadetta. Po wojnie, produkcja w zakładach Opla ruszyła w 1946 roku. Pierwszym wyprodukowanym modelem był ciężarowy Blitz. W dalszej kolejności rozpoczęto wytwarzanie samochodów produkowanych przed wojną. Z biegiem lat były one unowocześniane. W roku 1960 otworzono zakłady w Bochum. Samochody z przednim napędem Opel zaczął wytwarzać dopiero w 1979 roku. Do bardziej popularnych modeli należą Opel Astra produkowany od 1991 roku oraz Opel Corsa wytwarzany od 1993. W 2011 roku wdrożono do produkcji pierwszy model elektryczny noszący nazwę Ampera. Energię czerpie on z akumulatorów litowo-jonowych.