Gwarancja na części samochodowe

Części Peugeot

Peugeot jest jedną z najstarszych firm produkujących samochody na świecie, oraz najstarszą we Francji. Zabawnym jest że nie od razu wykonywała ona pojazdy. W roku 1810 dwóch braci Peugeot – Jean Pierre i Jean-Frédéric – w mieście Montbéliard postanowili pomóc ludności Francji zakładając fabrykę, w której z początku wytwarzano m.in. piły, motyki, kilofy, a od roku 1885 rowery do celów rekreacyjnych. Dopiero wnukowie założycieli Peugeota – dwaj kuzyni Armand i Eugène – w roku 1889 zaczęło konstruować trójkołowe pojazdy, które napędzane były silnikami parowymi produkcji Leona Serpolleta. Jednak pierwsze pojazdy od firmy Peugeot z silnikami benzynowymi miały premierę w roku 1891. Były to osobowe bryczki z napędami kupionymi od firmy Panhard-Levassor, która tworzyła je na licencji Daimlera. Od roku 1897 do zastosowania weszły silniki konstrukcji wewnątrz zakładowej, a także firmy De Dion-Bouton. Na przełomie stuleci, w firmie Peugeot doszło do wielu ważnych wydarzeń. Wyprodukowano pierwsze ciężarówki, z początku o ładowności jedynie 1000kg, a następnie trzy razy więcej bo aż 3000kg. Zmieniono także położenie silnika w samochodach osobowych. Do tej pory były one umieszczane w tylnej części, a od wspomnianego czasu zaczęto lokować je w przedniej części nadwozia. Dzięki temu samochody te straciły wygląd bryczki konnej. Pomiędzy kuzynami doszło do nieporozumień, co za tym idzie młodszy z nich – Armand – postanowił założyć niezależną firmę Société des Automobiles Peugeot w mieście Audincourt. Eugène cały czas prowadził fabrykę w rodzinnym mieście Valentigney. Wytwarzał nie tylko samochody ponieważ do oferty doszły także motocykle. Niedługo po śmierci Eugène’a jego synowie razem ze stryjem Armandem postanowili połączyć obydwie firmy i tak oto w roku 1910 powstała Société Anonyme des Automobiles et Cycles Peugeot.

W fabryce produkowane były różnorakie modele samochodów. Do rozpoczęcia pierwszej wojny światowej jednym z najbardziej znanych był mały bébé, sporządzony w roku 1912 przez Ettore’a Bogattiego. Wytwarzany był w nowo otworzonych zakładach Sochaux, w których produkowane były także autobusy i ciężarówki. Potem były one przystosowywane na potrzeby wojska. Od roku 1920 rozpoczęto konstrukcję małego samochodu osobowego podobnego do bébé. W roku 1928 fabryka została podzielona raz jeszcze, ponieważ rozdzielono produkcję motocykli i samochodów. Niecały rok później Peugeot zaczął produkcję osobowego modelu 201, który jako pierwszy posiadał niezależne zawieszenie kół. Właśnie od tego modelu zaczęto oznaczać pojazdy osobowe trzema cyframi z zerem po środku. W latach 30. XX wieku zaczęły się pojawiać jedne z najważniejszych dla Peugeota samochodów. W roku 1935 powstał model 402 – był to pierwszy samochód produkowany seryjnie tej marki z aerodynamicznym nadwoziem i zjawiskowo umieszczonymi światłami przednimi za kratą wlotu powietrza do komory silnika. W roku 1938 z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy model 202, który był mniejszą wersją 402. 202 podczas drugiej wojny światowej produkowany był jako furgonetka, a od roku 1946 wznowiono jego produkcję jako osobówki. 3 lata po drugiej wojnie światowej, zaprezentowany został kolejny model 203 posiadający nowe nadwozie oraz półkolisty kształt komory spalania silnika oraz tylne zawieszenie ze spiralnymi sprężynami. Do roku 1960 wyprodukowano ich prawie 700 tysięcy. Nie był to największy rekord tej marki, ponieważ np. w latach 1955–1966 wytworzono 1199460 egzemplarzy modelu 403, a zaprezentowanego w roku 1960 modelu 404, w ciągu 15 lat wyprodukowano 2,8 miliona sztuk.