Gwarancja na części samochodowe

Części Pierce-Arrow

Maszyny spod skrzydła znanej, luksusowej firmy Pierce-Arrow były uważane za jedne z najbardziej wytwornych amerykańskich samochodów. Ponadto marka kojarzona jest także z produkcją ciężarówek. Początki działalności Pierce-Arrow wiążą się z osobą George'a Normana Pierce'a, który od roku 1870 w miejscowości Buffalo produkował sprzęt gospodarstwa domowego. Dwa lata później skupił się na wytwarzaniu rowerów. W roku 1900 wspólnie z synem Pierce skonstruował pierwszy samochód. BHył on napędzany silnikiem parowym. W roku 1901 światło dzienne ujrzała mała osobówka nazwana Motorette, która posiadała jednocylindrowy silnik benzynowy wyprodukowany przez francuską firmę De Dion-Bouton. Założyciel firmy bardzo pragnął produkować duże pojazdy, dlatego już w roku 1904 skonstruowany został model w typie 24/28HP. Miał on w pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 4400 centymetrów sześciennych. Nazwany został Great Arrow, czyli "wielka strzała". Następna wersja tego samochodu produkowana od roku 1906, posiadała sześciocylindrowy silnik. Z tego powodu, iż seria Great Arrow przyniosła firmie ogromne zyski, w roku 1909 zmieniono nazwę firmy na Pierce-Arrow Motor Car Co. Na obudowach chłodnic samochodów zaczęto umieszczać statuetkę łucznika.

William Howard – ówczesny prezydent USA – postanowił, że pojazdem, którym będzie się poruszał nie będzie już powóz konny, a samochód. W następstwie tego zarządzenia w połowie roku 1909 do pałacu prezydenckiego przywieziono dwie maszyny powstałę w firmie Pierce-Arrow. Od roku 1913 wygląd pojazdów spod znaku łucznika diametralnie się zmienił. Wprowadzone modyfikacje sprawiły że stały się one oryginalniejsze. Wynikało to między innymi z umieszczenia świateł bezpośrednio na błotnikach. Natomiast w roku 1914 skonstruowano prawdopodobnie największy amerykański samochód przeznaczony do masowej produkcji. Był to model 66, który posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej w wysokości 12 700 centymetrów sześciennych. Podczas pierwszej wojny światowej firma zajmowała się produkcją pojazdów ciężarowych dla wojska. W tym samym okresie wdrożono także produkcję różnego rodzaju urządzeń oraz pojazdów specjalnych. Zaraz po zakończeniu działań wojennych, osobówki zostały zmodernizowane ale nadal były ogromne w porównaniu do innych marek. Wyposażone były w silniki z ośmioma oraz dwunastoma cylindrami dostarczanymi przez firmę Ferguson. Od roku 1928 do 1933 Pierce-Arrow wchodziłą w skład koncernu Studebaker. Po uzyskaniu niezależności kontynuowano produkcję ekstrawaganckich osobówek. Niestety firma nie potrafiłą dopasować się do potrzeb klientów.Zainteresowanie samochodami Pierce-Arrow malało i w roku 1938 firma przestała istnieć.