Gwarancja na części samochodowe

Części Porsche

W historii Porsche przewija się wiele nazwisk świetnych inżynierów. Do najważniejszych z nich należał Ferdinand Porsche, który swoje pierwsze auto napędzane prądem skonstruował w wieku 25 lat. Samochód ten zaprezentowany został w Paryżu na wystawie samochodowej w roku 1900 pod marką Lohner. Konstruktor posiadał udziały także w wielu innych firmach, także zagranicznych, ponieważ konstruował dla nich samochody. Pracował głównie dla Volkswagena, Austro Daimlera i Steyera. Zabłysnął przede wszystkim dzięki stworzeniu Volkswagena Kafera - w Polsce nazywanego „Garbusem”. W roku 1905 otrzymał stanowisko dyrektora technicznego w fabryce Austro Daimler. W trakcie swojej kariery zawodowej otrzymał wiele różnorodnych tytułów naukowych za zaprojektowanie pojazdów takich jak na przykład sportowy Mercedes serii S czy ciągnik artyleryjski. Od roku 1930, w niemieckim Stuttgarcie założył własny zakład, w którym pracował głównie nad silnikami samolotów oraz zespołami samochodowymi. Podczas drugiej wojny światowej współpracował z Hitlerem za co po jej zakończeniu został aresztowany. We francuskim więzieniu spędził prawie dwa lata. W roku 1948 Ferdinand wraz ze swoim synem Ferrym ponownie zaczął zajmować się konstruowaniem pojazdów. Pierewszy samochód pod marką Porsche zbudowali w położonym w Austrii mieście Gmund. Był to model 356. Do końca roku 1949 wyprodukowany został w liczbie 50 sztuk. W 1950 roku Porsche postanowił przenieść fabrykę do miasta bliskiego jego sercu - Stuttgartu. Po śmierci Ferdinanda w 1951 roku firmą zajął się jego syn. Postanowił on ukierunkować działalność na samochody sportowe. Autem z najciekawszym silnikiem był produkowany w latach 1950-1956 Porsche 356. Jednostka napędowa, w którą był wyposażony posiadała przeciwsobny układ 4 cylindrów. Chłodzona była powietrzem. Silnik ten umieszczony był z tyłu samochodu dzięki czemu napędzał tylne koła. Równie ciekawy silnik posiadało Porsche 911. Model ten uważany był w XX wieku za jeden z najlepszych samochodów rajdowych na świecie. W roku 1975 światło dzienne ujrzał Porsche 924, a w roku 1976 Porsche 928. Oba pojazdy różniły się układem konstrukcyjnym od modelu 911. Posiadały sportową ale odmienną sylwetkę oraz silnik chłodzony cieczą. Model 924 zaopatrzony był w czterocylindrową jednostkę napędową, w Porsche 928 montowano natomiast silnik V8. Sprzęgło umieszczone było z przodu samochodu. Moment obrotowy przenoszony był za pośrednictwem wału napędowego do skrzyni biegów i przekładni głównej ulokowanych z tyłu auta. Był to układ transaxle. Firma konstruowała również pojazdy dla innych marek. W 1972 roku, w mieście Weissach, które znajdowało się jedynie pięćdziesiąt kilometrów od placówki w Stuttgarcie, powstało biuro, w którym badano oraz projektowano innowacyjne rozwiązania. Inżynierowie z Porsche skonstruowali silniki hiszpańskiego Seata Ibizy oraz radzieckiego Waza-2108. Od 1985 do 1987 roku roczna produkcja w Porsche drastycznie spadła. Z 50000 egzemplarzy zmniejszyła się do 32162 sztuk. Działo się to za sprawą tego, że samochody były montowane bez użycia robotów, przesuwanych wózków itp. Plusem tej sytuacji była za to wytwarzanie bardzo dopracowanych poszczególnych egzemplarzy. Był to jeden z czynników, który przyczynił się do u uznania samochodów wytwarzanych w zakładach Porsche za komfortowe, niezawodne oraz trwałe. W drugiej połowie XX wieku kontynuowano produkcję Porsche 911. Ciekawostką jest, że niemalże nie zmieniono koncepcji konstrukcyjnej. Kolejnym modelom dodawano tylko do nazwy dodatkowe człony takie jak Turbo czy Carrera. W ofercie firmy znaleźć można było także takie odmiany jak Boxster czy Cayman. Miały one silniki umieszczone tuż przed tylną osią. Przypominały model 911 GT2RS oraz GT3. Wytwarzany również Panamera posiadał silnik w przedniej części, mimo że napędzał koła tylne. Cayenne z kolei miał konstrukcję niemalże identyczną jak Volkswagen Touareg. Porsche w roku 2010 zostało wykupione przez Volkswagena.