Gwarancja na części samochodowe

Części Renault

Historia marki Renault zaczęła się gdy pamiętnego dnia - 24 grudnia 1898 roku, niejaki Louis Renault, zaprojektowanym i zbudowanym przez siebie i swoich braci pojazdem pokonał niewielką górkę na ulicy Lepic w Paryżu. Jego dwaj bracia nosili imiona Fernand oraz Marcel. Samochód ten, jeżeli można go tak nazwać, wyposażony był w jednocylindrowy silnik posiadający moc 1,75 KM znanej Francuskiej marki De Dion-Bouton. Wyposażony był również w skrzynię biegów, która miała przesuwane koła zębate oraz wał napędowy zastępujący najczęściej stosowany łańcuch, którego zadaniem było przenoszenie momentu obrotowego z silnika na oś tylnych kół. W roku 1899 rajdowiec prowadzący opisywany pojazd zebrał pieniądze od całej rodziny Peugeotów i stworzył spółkę Societe Renault Freres, co w wolnym tłumaczeniu znaczy Stowarzyszenie Braci Renault. Do końca tego roku firma wytworzyła 71 dwuosobowych maszyn. Louis i Marcel promowali swoje dzieła uczestnicząc w różnych zawodach sportowych. Podczas jednego z wyścigów, odbywającego się na trasie Paryż - Madryt drugi z braci zginął w wypadku. Pchnęło to Louisa do zakończenia swojej kariery w wyścigach. Fernand zmarł w roku 1909. Przyczyną jego śmierci była ciężka choroba. Mimo tych nieszczęść samochody Renault nadal były wystawiane w wyścigach. Dzięki temu ludzie zaczęli je zauważać. Do przedsiębiorstwa zaczęły napływać zamówienia. Przykładowym kontraktem może być realizacja produkcji 250 egzemplarzy taksówek dla Paryża i 1100 sztuk dla Londynu. Do taksówek z Paryża przylgnęła łatka Taxi de la Marne. Rzeka Marna była symbolem zwycięstwa wojsk francuskich nad niemieckimi w czasie pierwszej wojny światowej, ponieważ nad nią stoczona została zwycięska bitwa. Skojarzenie wzięło się sąd, że na miejsce bitwy żołnierze francuscy dowożeni byli samochodami marki Renault. W czasie pierwszej wojny światowej fabryki założone przez trójkę braci, produkowały sprzęt dla armii francuskiej. Były to między innymi pojazdy pancerne, silniki lotnicze, nosze, amunicja oraz czołgi typu FT. W dwudziestoleciu międzywojennym oprócz samochodów osobowych Renault wytwarzał ciągniki rolnicze, wagony kolejowe, silniki okrętowe oraz samoloty. Auta osobowe konstruowane przez firmę Renault, były bardzo zróżnicowane. Szeroki wachlarz rodzasjów obejmował z jednej strony pojazdy małolitrażowe a z drugiej ogromne modele w typie 40CV. W jednym z nich został zapoczątkowany trend stosowania urządzeń wspomagających hamulce. Jednocześnie właśnie w samochodach firmy Renault jako pierwsze pojawiło się samonośne nadwozie oraz niezależne zawieszenie kół przednich. Pierwszym wyposażonym w te nowinki technicznie autem był model Juvaquatre z roku 1937. Pod koniec lat trzydziestych dwudziestego wieku, Louis obawiając się o rodzinną firmę zmuszony został do skorzystania z pomocy Niemców. Z tego względu po rozpoczęciu drugiej wojny światowej, koncern zobowiązany został do produkcji czołgów i samochodów dla Trzeciej Rzeszy. Stało się to przyczyną zbombardowania przez brytyjskie samoloty fabryk w Le Mans i Billancourt. Po upadku hitlerowskich Niemiec Louis Renault został aresztowany i osadzony w więzieniu. W 1945 roku należące do niego zakłady zostały przejęte przez państwo. Firmę przemianowano na Regie Nationale des Usines czyli Zarząd Upaństwowionych Zakładów. Pierwszymi samochodami produkowanymi po wojnie przez RNU były ciężarówki. W odbudowanej w 1946 roku wznowiono produkcję modelu Juvaquatre. W roku 1947 światło dzienne ujrzał model Renault 4CV, który wyznaczył trend w konstruowaniu samochodów, polegający na stosowaniu tylnego układu napędowego. Trwał on do 1973 roku. W tym samym czasie do produkcji weszły samochody z przednim układem napędowym. W roku 1961 pojawił się Reunault 4, w roku 1965 Renault 16 ze specjalnym nadwoziem typu hatchback, a w roku 1972 malutki Renault 5. Ten ostatni cieszył się ogromną popularnością, dlatego wytwarzany był do lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Ciekawostką jest, że jego późniejszą wersją jest model Renault Clio. Firma ta jest jednym z czołowych producentów samochodów w Europie. Przez długi okres koncern wytwarzał model Estafette, który sprawdzał się idealnie jako samochód dostawczy. Produkowano również inne ciężarówki, a także autobusy. W roku 1955 spółka Renault postanowiła stworzyć specjalne stowarzyszenie o nazwie SAVIEM. Organizacja ta zrzeszała producentów konstruujących ciężarówki i autobusy. Z kolei w roku 1977 powstało ugrupowanie Renault Vehicules Industriels, które było połączeniem SAVIEMu oraz znanej francuskiej firmy Berliet. W roku 1979 przystąpiła do niego amerykańska firma Mack, zaś w roku 2001 całe RVI zostało przejęte przez Volvo. W roku 1996 w Renault doszło do wielu zmian. Przede wszystkim firma została sprywatyzowana. Ponadto wprowadzono nową, swoistą politykę modelową. W ofercie znalazły się jednobryłowe samochody osobowe takie jak Twingo czy Scenic. W międzyczasie powstały dwie nowe rodziny pojazdów -osobowych Megane oraz dostawczych Master i Kangoo. Na przełomie pierwszych dekad XXI wieku spod skrzydła Renault wyjechało wiele nowych modeli samochodów osobowych oraz użytkowych. Najdłużej z nich produkowany i modernizowany był ciągnik siodłowy Magnum. Najciekawszą cechą tego modelu było posiadanie kabiny całkowicie odizolowanej od silnika. Jeżeli chodzi o samochody osobowe to firma Renault posiada bardzo zróżnicowaną ofertę - od bardzo małego Twingo aż po luksusowego Latitude, mającego swoją premierę w roku 2010.