Gwarancja na części samochodowe

Części Smart

Cały szereg fabryk na świecie projektował budowę miejskiego samochodu, jednak nielicznym się to udało. To właśnie firmie Micro Compact Car (MCC) utworzonej przez szwajcarskiego producenta zegarków Swatch (SMH) oraz niemiecką firmę Mercedes-Benz udało się zrealizować plany i w maju 1997 roku przedstawiono pojazd na frankfurckim salonie samochodowym. Jednakże auto o łącznej długości 2,5 m, o nazwie Smart ( w tłumaczeniu sprytnie poruszający się w ruchu miejskim), stał się seryjnie wytwarzany w lipcu 1998 roku. Wiele uwagi musieli poświęcić konstruktorzy auta jego stabilności, ażeby w trakcie szybkiej zmiany toru jazdy nie przewracał się. We francuskiej miejscowości Hambach, w wytwórni Smartville umiejscowiono produkcję Smarta. W pierwszym okresie jego produkcji samochód nie spotkał się z ufnością kupujących, niemniej jednak sukcesywnie zwiększała się liczba nabywców. I tak, w roku 2000 wyprzedano 101 000 sztuk, natomiast w 2002 roku 122 300 sztuk. Tymczasem, od roku 2003, zwiększyła się nie tylko produkcja, ale też i eksport, który odbywał się do 31 krajów. Najwięcej aut pojechało do Niemiec, aż 43 6 0 sztuk oraz Włoch 32 000 sztuk. W krótkim czasie przedstawiono ulepszone samochody typu Smart, a także jego nowe warianty, stąd też konieczne było ustanowienie nowego nazewnictwa dla poszczególnych modeli. Najwcześniejsza wersja Smarta otrzymała nazwę Fortwo ( dla dwojga), natomiast produkowana od 2004 roku w kooperacji z Mitsubishi (Nedcar), dysponująca analogicznymi elementami innych modeli tej firmy, na przykład płytę podłogową z Colta, określono mianem Forfour ( dla czworga). Smart wspólnie z firmami Mercedes-Benz oraz Maybach zaczyna tworzyć konsorcjum o nazwie Mercedes Car Group. Jednak montaż Fourfour nie trwał długo, bo tylko do 2006 roku, kiedy to zaczęto modyfikować samochody marki Smart, na przykład zwiększono długość auta o 20 centymetrów. I tak, pod koniec pierwszej i na początku drugiej dekady XXI wieku, produkowane były jedynie modele Fortwo w wriancie Coupe oraz Cabriolet, ogółem w liczbie około 100 000 egzemplarzy rocznie. Wówczas również, dodano do jego konstrukcji elektroniczne systemy stabilizujące ruch pojazdu, niemniej jednak od początku konstruktorzy mieli na uwadze bezpieczeństwo bierne samochodu, a zatem konstrukcję pochłaniającą energię podczas ewentualnej kolizji samochodu. Miejski samochód marki Smart posiadał interesująco zaprojektowane nadwozie, zawierające solidny szkielet nośny zrealizowane z wytrzymałej stali oraz 3-cylindrowy silnik o różnej mocy, trzy benzynowe i jeden wysokoprężny, które można było opcjonalnie stosować, jak również napęd elektryczny.