Gwarancja na części samochodowe

Części Spyker

Spyker – firma wywodząca się z Holandii, była prekursorem jeżeli chodzi o różnego rodzaju innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne. Na przykład jako pierwsza prowadziła zaawansowane badania nad między innymi: konstrukcją silnika wielocylindrowego, hamulcami na wszystkie cztery koła czy napędem 4X4. Bracia Jacob oraz Hendrik Spijkerowie swoją pierwszą fabrykę założyli, w małym mieście Trompenburg, położonym niedaleko Amsterdamu. Do roku 1880 wytwarzano w niej dorożki oraz powozy konne. Wydarzeniem, które spowodowało bliższe zainteresowanie się braci przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym był fakt, iż w roku 1895 Jacob został reprezentantem na Holandię niemieckiego koncernu samochodowego Benz. Łatwo się domyślić, że nazwa firmy pochodzi od nazwiska braci, jednak została ona zmieniona w ten sposób, aby nie sprawiała trudności w wymowie zagranicznym nabywcom. Pionierski samochód firmy Spyker ujrzał światło dzienne w roku 1900. Wyposażony był w dwucylindrowy silnik oraz dwubiegową skrzynię biegów. W roku 1902 natomiast w zakładach holenderskiego koncernu zaprojektowany został pierwszy na świecie samochód, w którym zamontowano jednostkę napędową, posiadającą sześć cylindrów, posiadający przy tym napęd na cztery koła oraz hamulce na wszystkich kołach. Powstały jednak tylko dwie sztuki tego samochodu. Już na początku roku 1905 przystąpiono do konstrukcji modeli z czterocylindrowymi silnikami, a także z oryginalną chłodnicą, kształtem przypominającą okrąg i walcowaty silnik. Chłodnica o takim kształcie nie była powszechnie stosowana. W podobne chłodnice zaopatrzone były auta takich firm jak Delaunay-Belleville czy Bentall.

Pojazd Spykera posiadający właśnie taki wygląd chłodnicy, w roku 1907 osiągnął sukces w specjalnym rajdzie Pekin – Paryż, zdobywając w nim drugie miejsce. Na kartach historii firmy dobitnie zapisał się inżynier Valentin Laviolette. Belg rozpoczął pracę przy wytwarzaniu Spykerów w 1909 roku. To on był głównym projektantem najlepszych i najlepiej sprzedających się samochodów. Wraz z nadejściem roku 1911, płacąc niewiele więcej niż za podstawowy wariant, można było zdobyć Spykera w wersji z hamulcami na wszystkie cztery koła, zaś od roku 1913 z oświetleniem elektrycznym. Na początku dwudziestego wieku w niewielkiej liczbie pojazdów instalowano silniki niemieckiego przedsiębiorstwa Maybach. Ponadto w okresie tym, zakłady należące do firmy produkowały różnorakie maszyny na podstawie wzorca francuskiego koncernu Mathis. Niezawodność i jakość to były cechy, które wyróżniały samochody Spykera. Ich produkcja trwała jednak tylkodo roku 1925. Holendrzy zajmowali się także konstruowaniem maszyn latających - śmigło w logu marki nawiązuje właśnie do tej dziedziny działalności. W roku 2000 produkcja samochodów została wznowiona i powstał nowy model nazywany C8 Spyder. Wyposażony został w ośmiocylindrowy widlasty silnik o pojemności skokowej 4172 centymetrów sześciennych i mocy 400 KM. Umieszczono ją centralnie pod tylną osią maszyny. Posiadał sportowe nadwozie w typie roadster. W kolejnych latach zaczęły pojawiać się inne odmiany tego pojazdu. Na przykład model C8 Laviolette coupe oraz C8 Double 12. Od początku 2008 roku firma ta w Holenderskim mieście Zeewolde zajmuje się produkcją tylko i wyłącznie modelu C8 Aileron z nadwoziem coupe oraz silnikiem Audi 8S. W roku 2010 Spyker stał się właścicielem szwedzkiej marki SAAB.