Gwarancja na części samochodowe

Części Subaru

W roku 1917 powstała fabryka samolotów, która miała charakter prywatny. Następnie, po wielu zmianach, rozwinęła się w ogromny japoński koncern przemysłu ciężkiego – Fuji Heavy Industries. Został on mocno powiększony i bezpośrednio jemu podporządkowanych było wiele różnorodnych oddziałów. Każdy z nich specjalizował się w produkcji innych urządzeń lub pojazdów. W ich skład wchodziły fabryki wytwarzające samochody osobowe oraz użytkowe, sprzęt kolejowy, a nawet związane z ochroną środowiska naturalnego minidomki. Sekcja koncernu FHI produkująca samochody została utworzona w roku 1957. Rok później światło dzienne ujrzała pierwsza maszyna. Model ten został nazwany Subaru 360. Posiadał on niezwykle nowoczesną konstrukcję jak na ówczesne czasy. Jego niewielki rozmiar był niezwykle mylący, ponieważ mógł on pomieścić aż cztery osoby. Było to możliwe dzięki połączeniu w jedną całość układu napędowego, który został umieszczony z tyłu pojazdu. Silnik posiadał dwa suwy i dwa cylindry. Był chłodzony powietrzem. Znajdował się na tylnej osi, pod dwudziestolitrowym zbiornikiem paliwa. Napęd funkcjonował dzięki współpracy silnika i tylnych kół.

Popularność firmy rosła dzięki modelowi Subaru 360. Był on na tyle chętnie kupowany, że sprzedano go w liczbie miliona egzemplarzy przez 11 lat. Popyt na ten samochód nie malał ale w roku 1966 w Japonii pojawił się konkurent – Honda 360. Wiele osób mając wybór między małym Subaru a dosyć dużym modelem Hondy decydowało się na ten drugi pojazd. Ponadto Honda miała dużo bardziej nowoczesne podzespoły oraz konstrukcję (np. przedni układ napędowy). Pracownicy sekcji samochodowej firmy FHI bacznie obserwowali coraz to nowe rozwiązania w świecie motoryzacji. I tak w roku 1966, tym samym w którym wyprodukowana została Honda 360, światło dzienne ujrzał model Subaru 1000. Był on wyposażony w wiele nowinek technologicznych. Poczynając od tego samochodu firma zaczęła stosować w produkowanych przez siebie autach przedni układ napędowy. W Subaru 1000 montowano oryginalny czterocylindrowy silnik. Cylindry ułożone były płasko - po dwa naprzeciwko siebie. Układ ten zwykł być nazywany przeciwsobnym lub bokserem, z racji tego że ruchy wykonywane przez tłoki w leżących cylindrach wyglądały niemalże jak ciosy wymieniane przez zawodników na ringu podczas walki bokserskiej. Jednak ta jednostka napędowa nie posiadała zbyt dużej pojemności skokowej. Było to tylko 997 centymetrów sześciennych. Głowica oraz blok cylindrów wykonane ze stopów lekkich.

Do chwili obecnej, tego typu silniki stosowane są jedynie w samochodach firmy Subaru. Nie znaczy to, że nie były one znane w Europie, jednak trzeba zwrócić uwagę, że te montowane w pojazdach Subaru wywodzą się od stosowanych w samolotach. Wybierane są głównie ze względu na niezawodność, stabilność oraz nisko położony środek masy. Subaru 360 przez był produkowany przez wiele lat. W salonach był wystawiany razem z nowszymi modelami, takimi jak na przykład Subaru 1000. To właśnie one wykreowały całą markę. W roku 1972 mały model 360 stracił na znaczeniu i został zastąpiony przez dwa nowe samochody nazwane R-2 i Rex. Oba, podobnie jak 360, posiadały silniki zamontowane w tylnej części nadwozia. Zmieniony został natomiast system chłodzenia. Dotychczasowy, wykorzystujący powietrze zastąpiony został układem z wodą. Model 1000, posiadający przedni napęd zastąpiony został nowym pojazdem o nazwie Leone. W roku 1972 z zakładów Subaru wyjechało około 130 000 maszyn. W tym samym roku ukazał się nowy model z napędem na cztery koła. Był to Subaru 4WD Station Wagon. Był on pierwszym samochodem koncernu posiadającym nadwozie typu combi. Był to kolejny oryginalny pomysł konstrukcyjny firmy Subaru obok silnika boksera. Następny model, w którym zastosowano to rozwiązanie ujrzał światło dzienne dopiero w roku 1976.

Subaru w tym czasie był największym japońskim producentem samochodów z napędem na cztery koła. W roku 1981 zaczęto produkcję małych modeli posiadających napęd na dwa lub na cztery koła z silnikiem o pojemności skokowej 544 centymetrów sześciennych. Należy wspomnieć, że identyczny silnik posiadają także mikrobusy i małe samochody dostawcze. Wyjątkowa stabilność jazdy, napęd na 4 koła a także sprawność przez długie lata sprawiły, że modele marki Subaru zostały zauważone w świecie motoryzacji rajdowej. Od roku 1995 do 1997 zajmowały one pierwsze miejsca w mistrzostwach świata producentów. Do chwili obecnej plasują się w czołówce najlepszych samochodów rajdowych. Na początku drugiej połowy XX wieku z zakładów Subaru wyjeżdżało 400 000 pojazdów każdego roku. W ich skład wchodziły także samochody tworzone poprzez kooperację z innymi firmami. Należał do nich Subaru Justy, stworzony wraz z firmą Daihatsu, a także Subaru Trezia powstały przy udziale Toyoty. Koncern Subaru jako pierwszy opracował modele osobowo-terenowe, czyli tak zwane SUVY. Każdy model Subaru na nadwoziu posiada wygrawerowany znak firmowy. Przedstawia on konstelację szczęściu gwiazd, które symbolizują sześć pierwszych oddziałów przedsiębiorstwa.