Gwarancja na części samochodowe

Części Volkswagen

Wybitny konstruktor Ferdinand Porsche zaproponował firmie Zundapp w roku 1932 i w 1933 roku firmie NSU budowę powszechnie używanego samochodu, jednak firmy te nie wykazały zainteresowania. Mimo to, w czerwcu 1934 roku, odebrał on rządowe zamówienie na skonstruowanie pojazdu dla społeczeństwa, albo inaczej mówiąc ludowego pojazdu (Volks-Wagen). I tak, w swoim warsztacie samochodowym w Stuttgarcie, w roku 1935 Porsche opracował trzy prototypowe modele oznakowane jako V3, a następnie w roku 1936/1937 w zakładach Daimler-Benz pojawiło się ich jeszcze 30 sztuk. Ferdinand Porsche udawał się także do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie zaznajamiał się z procesem seryjnej produkcji aut, jak również w imieniu Hitlera kupił od Forda niezbędny do wyposażenia sprzęt do fabryki, która miała powstać koło Wolfsburga. Maj 1938 to czas jej budowy, zaś w sierpniu rozpisano pierwsze przedpłaty na samochody wyprodukowane w fabryce. Jednak produkcja samochodów osobowych trwała bardzo krótko, bo już w 1939 roku na taśmach montażowych pojawiły się wojskowe pojazdy typu łazik czy amfibia. W trakcie trwania II wojny światowej zmontowanych zostało około 25 000 łazików i około 17 000 amfibii, na dodatek zaadaptowano wiele cywilnych samochodów do celów wojskowych, na przykład dokładając im przedni napęd, początkowo był tylko tylny. W fabryce produkowano także pociski V1 i V2, a także inne komponenty potrzebne do wyposażenia wojska. Konstruktor był członkiem kierownictwa zakładu i postulował o obligatoryjne przyjmowanie do pracy jeńców wojennych, a także więźniów obozów koncentracyjnych. Dnia 10 kwietnia 1945 roku po amerykańskich nalotach lotniczych, zakłady Volkswagena zostały zniszczone, a Porsche trafił do francuskiego więzienia. W tym samym roku, pod dozorem wojsk brytyjskich przystąpiono do montowania łazików VW Typ 82, a w kolejnym roku do przedwojennych samochodów osobowych Typ 62 zwanych Kafer ( chrząszcz, chrabąszcz). Natomiast w latach 1945–1947 wytwarzano już około 20 146 Volkswagenów i produkcja cały czas przybierała na sile, czego efektem było przekroczenie produkcji miliona aut  w roku 1965.Samochody marki Volkswagen (przez Niemców nazywanych Kafer), którego skrótem literowym jest VW, przez długi czas charakteryzowały się tą samą konstrukcją, to znaczy 4-cylindrowym przeciwsobnym, chłodzonym powietrzem silnikiem ulokowanym z tyłu samochodu, nadwoziem o łukowatej linii przywodzącej na myśl garb, w związku z czym w Polsce nazywano ten typ samochodu „garbusem”.

W następnych latach, na bazie podwozia VW Kafera oraz tylnosilnikowego układu napędowego konstruowano inne samochody osobowe, i tak w roku 1955 ujrzał światło dzienne Karmann-Ghia ze sportowym nadwoziem, w 1961 roku VW 1500 z trójbryłowym nadwoziem notchback, a w 1965 roku VW 1600 TL Coupe. Podobnie dwa późniejsze modele posiadały tylnosilnikowy układ napędowy, czyli montowany od 1968 roku Volkswagen 411, a także od 1972 roku Volkswagen 412 (wycofany z produkcji w 1974 roku). Tymczasem Volkswagenwerk AG w roku 1969 przejął Audi i NSU, gdzie w tamtym czasie firma Audi produkowała masowo samochody z przednim napędem, a NSU dysponowała nowatorskim pojazdem z takim właśnie napędem K 70, który niebawem wdrożono do produkcji w nowopowstałej fabryce w Salzgitter ze znakiem firmowym Volkswagena. I tak, w roku 1973 powstał Passat debiutancka wersja Volkswagena z przednim układem napędowym, którego projekt nadwozia opracował włoski stylista G. Giugiaro, natomiast pozostałe zespoły, włączając w to jednostkę napędową, naśladowały konstrukcję przednionapędowego Audi 80 z silnikiem chłodzonym cieczą. Wkrótce po tym pojawiły się kolejne modele z przednim układem napędowym, na przykład w roku 1974 Scirocco i Golf, natomiast w roku 1975 Polo, które było repliką samochodu Audi 50. Początkowo przygotowane przez G. Giugiaro nadwozia modeli Passat i Golf stanowiły dwubryłową formę, typu hatchback , a po jakimś czasie wdrożono do produkcji także wersje z trójbryłowym nadwoziem notchback. Analogiczna do Golfa była Jetta, natomiast do Passata Santana, także najmniejszy Polo miał postać notchbacka o nazwie Derby. Koncern Volkswagen AG pod koniec XX wieku, produkował około 1 500 000 pojazdów rocznie, między innymi 80 000 samochodów użytkowych, czyli dostawczych typu Transporter i LT, a także Caddy (pickup Golf).

W roku 1948 narodziła się koncepcja budowy samochodów dostawczych. 12 listopada 1949 roku , został przedstawiony debiutancki pojazd o nazwie Transporter, zaś 8 marca 1950 roku w Wolfsburgu rozpoczęty został seryjny montaż tych aut, w ilości 10 egzemplarzy dziennie. Model ten posiadał nadwozie furgonowe oraz tylny układ napędowy z osobowego VW Kafera (4- cylindrowy przeciwsobny, chłodzony powietrzem silnik o pojemności skokowej 1131 cm3 i mocy 25 KM). W roku 1956 zmieniono lokalizację fabryki, i przeniesiono ją z Wolfsburga do Hanoveru. Z taśm montażowych jesienią 1961 roku zjechał milionowy egzemplarz Transportera, zaś w 1975 roku już czteromilionowy i był to najlepszy wynik jaki udało się uzyskać w produkcji samochodów dostawczych klasy I tony ładowności. Tymczasem rok 1975 to czas, w którym rozpoczęto budowę samochodu LT o większej ładowności z silnikiem gaźnikowym Audi lub wysokoprężnym Perkins zlokalizowanym z przodu samochodu, napędzającym tylne koła.

Fabryka Volkswagen AG posiada swoje zakłady nie tylko w Niemczech, lecz także w innych częściach świata, na przykład w Brazylii montuje wielotonowe ciężarówki, Polsce pojazdy dostawcze, a w Meksyku odwołujący się do stylistyki Kafera model Beetle. Jest to największy koncern samochodowy świata, w którym z taśm montażowych w roku 2010 zjechało ponad 7 milonów samochodów osobowych. Marki takie jak Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Parsche, SEAT, Skoda i rzecz jasna Volkswagen współtworzą to ogromne przedsiębiorstwo. Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe to kooperuje on z firmami takimi jak MAN czy Scania.