Gwarancja na części samochodowe

Części Volvo

Rozwój koncernu Volvo zapoczątkowało powstanie niewielkiej fabryki w mieście Hisigen połozonym niedaleko Göteborga. Firma została założona przez Gustafa Larsona - inżyniera z wieloletnim stażem w angielskim przemyśle pojazdów mechanicznych - oraz Assara Gabrielssona - dyrektora do spraw handlowych przedsiębiorstwa SKF zajmującego się wytwarzaniem łożysk tocznych. Firma ta udzieliła bardzo dużego wsparcia finansowego z Larsonowi i Gabrielssonwi, dzięki czemu możliwe stało się rozpoczęcie działalności przez Volvo. W roku 1927 w placówce wyprodukowanych zostało dziesięć próbnych maszyn. 14 kwietnia tego samego roku światło dzienne ujrzał pierwszy seryjnie produkowany samochód spod znaku Volvo. Oznaczony został jako ÖV. Model ten nazywał się Jakob i posiadał otwarte nadwozie koloru czarnego. Na przełomie roku 1928 i 1929 wytworzonych zostało 996 sztuk tego modelu. Oprócz osobówek z otwartym nadwoziem produkowane były również wersje z zamkniętym nadwoziem oraz pickupy. Posiadały one czterocylindrowe silniki o pojemności skokowej 1944 centymetrów sześciennych i mocy 28 KM. Tę samą pojemność posiadała skonstruowana później pierwsza ciężarówka Volvo LV1 o ładowności 1500 kg. Została ona zaprezentowana w lutym roku 1928. Nazwa Volvo została zaczerpnięta z łaciny. W dosłownym tłumaczeniu znaczy „toczyć się”. Nawiązuje tym samym do łożysk tocznych. Od roku 1929 do 1944 Volvo produkowało samochody osobowe oraz ciężarowe jedynie z sześciocylindrowymi silnikami o zróżnicowanych pojemnościach skokowych i mocy. Poczynając od końca drugiej wojny światowej, firma niemalże raz na rok wytwarzała nowy model osobowy. W roku 1935 pojawił się samochód PV36. Był to pierwszy model o aerodynamicznym kształcie nadwozia. Do roku 1938 ostatecznie wyeliminowano z produkcji samochody z kanciastym kształtem nadwozia. Mimo że Szwecja była neutralna i nie brała udziału w drugiej wojnie światowej, firma Volvo na wszelki wypadek przygotowała dla szwedzkiej armii pojazdy zasilane gazem generatorowym oraz specjalne pojazdy pancerne. W roku 1944 w stolicy Sztokholmie przedstawiono najmniejszą osobówkę tej marki. PV 444 posiadał samonośne nadwozie i czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1414 centymetrów sześciennych. Niewielki rozmiar przekładał się na liczbę produkowanych egzemplarzy tego modelu. Do roku 1958 wyprodukowano go w ilości 195 005 sztuk. Niezwykle wyjątkowym wydarzeniem w historii Volvo było rozpoczęcie w roku 1946 produkcji pierwszego pojazdu ciężarowego posiadającego silnik wysokoprężny. Był to model LV150. W roku 1954 powstała natomiast pierwsza na świecie ciężarówka, która posiadała silnik wysokoprężny oraz turboładowanie. Był to model L395. W następnych latach samochody ciężarowe Volvo zostały zaliczone do jednych z najlepszych. Osobówki koncernu są jednymi z najlepszych jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa. Pojawiły się one i były produkowane seryjnie od roku 1956 (modele 121/122), natomiast do roku 1967 wytwarzane były tak zwane bezpieczne samochody (model Volvo 144). Kolejne samochody miały perfekcyjnie opracowany system strefy zgniotu absorbujący energię zderzenia. W roku 1959 w modelu PV544, Volvo jako pierwszy zaczął wykorzystywać trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Osobowe i użytkowe samochody Volvo posiadają bardzo solidną konstrukcję, są trwałe, niezawodne, wykonane bardzo precyzyjnie i dobrze zabezpieczone przed korozją. Volvo jest największym koncernem przemysłowym w Skandynawii. Produkuje nie tylko pojazdy. Zajmuje się także przemysłem naftowym a nawet spożywczym. W roku 1975 firma kupiła oddział produkcji osobówek holenderskiej marki DAF. Dzięki temu z jej fabryk mogły wyjeżdżać modele serii 300 i 400 (w roku 1999 filię tę wykupił Ford). W roku 1980 Volvo przejęło dobrze znaną amerykańską firmę White, która wytwarzała ciężarówki o dużej ładowności. W roku 2000 natomiast Volvo zdobyło 100 procent wszystkich akcji francuskiej firmy Renault płacąc za nie 20 procent swoich akcji. Samochody użytkowe Volvo powstają w wielu różnych krajach. Są one w nich wytwarzane bądź jedynie montowane. Od roku 1993 do roku 2001 również w Polsce konstruowane były ciężarówki spod znaku Volvo, a także pod koniec XX i na początku XXI wieku autobusy na Dolnym Śląsku - głównie w Wrocławiu. Firma ta jest także głównym producentem pojazdów o zastosowaniu budowlanym (np. wywrotki przegubowe). Oddział Volvo Car produkujący samochody osobowe od roku 1999 był własnością Forda, od roku 2010 natomiast należy do chińskiego holdingu Geely, dzięki czemu produkuje bardzo dużą liczbę modeli osobowych jak i terenowych.