Napis Gwarancja producenta

Alternator AS-PL A0059

Alternator - AS-PL A0059
Alternator - AS-PL A0059 Alternator - AS-PL A0059 Alternator - AS-PL A0059 Alternator - AS-PL A0059 Alternator - AS-PL A0059
(Zawiera podatek VAT)
559,01 PLN
Nazwa towaru:
ALTERNATOR VW PASSAT /AS/ BEZ KOŁA PASOW
Kod towaru:
CA 1394IR B/K
Kod producenta:
A0059
Producent:
AS-PL
Identyfikator producenta
4843
Cena netto:
454,48 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Długość 2 [mm]: 14,00
Długość 3 [mm]: 62,00
Napięcie [V]: 12
Prąd ładowania alternatora [A]: 120
Koła pasowe: bez koła pasowego
Kod EAN
5901259400861
Kod części Wymagana ilość Nazwa części
ABE9006 1 Łożysko
ABE9006(NTN) 1 Łożysko
ABE9006(NSK) 1 Łożysko
ABE9006(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(SKF) 1 Łożysko
ABE9006(NACHI) 1 Łożysko
ABE9021 1 Łożysko
ABE9021(NTN) 1 Łożysko
ABE9021(NSK) 1 Łożysko
ABE9021(BULK) 1 Łożysko
ABE9021(NACHI) 1 Łożysko
AFP0010 1 Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
AFP0010(INA) 1 Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
AFP0010(V) 1 Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
APC0002 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
AR0025 1 Wirnik, alternator
ARC0043 1 Prostownik, alternator
ARE0008 1 Regulator napięcia
ARE0008(BOSCH) 1 Regulator napięcia
AS0035 1 Stator, alternator
ASL9008 1 Pierścień ślizgowy, alternator
ASL9008(BULK) 1 Pierścień ślizgowy, alternator
ARE0159(BOSCH) 1 Regulator napięcia
ARS0022 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0022(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0023 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0014 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0021 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0021(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0024 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0017 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0029 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0015 1 Zestaw naprawczy, alternator
ABE9006(FAG)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(FAG) 1 Łożysko
ABE9006(NSK)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(NTN)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(SKF)(BULK) 1 Łożysko
ARS9050 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9032 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9048 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARE0008S 1 Regulator napięcia
ARE0008(BOSCH)P 1 Regulator napięcia
ARS0060(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0060 1 Zestaw naprawczy, alternator
AFP9002(BULK) 1 Koło pasowe, alternator
AFP9002 1 Koło pasowe, alternator
ABR0008 1 Uchwyt, kołnierz napędowy alternatora
ABR0007 1 Uchwyt, kołnierz napędowy alternatora
ARS0086S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARC0141 1 Prostownik, alternator
ARS4022S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0056 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0014(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0023(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS4022S(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9032(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9048(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9050(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ZS0002 1 Łożysko
ZS0003 1 Szczotka węglowa, alternator
ABE9021(NSK)(BULK) 1 Łożysko
ABE9021(NTN)(BULK) 1 Łożysko
ABE9021(SKF) 1 Łożysko
ABE9021(SKF)(BULK) 1 Łożysko
ABEC0001 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0001(BOSCH) 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0001(BULK) 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ARE0008S2 1 Regulator napięcia
AB0004P(BULK) 1 Szczotka węglowa, alternator
AB0004P 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213(BULK) 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213(SCHUNK) 1 Szczotka węglowa, alternator
AS0060 1 Stator, alternator
Lista opinii

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.