Napis Gwarancja producenta

Alternator AS-PL A0202

Alternator - AS-PL A0202
Alternator - AS-PL A0202 Alternator - AS-PL A0202 Alternator - AS-PL A0202 Alternator - AS-PL A0202 Alternator - AS-PL A0202
(Zawiera podatek VAT)
471,30 PLN
Nazwa towaru:
ALTERNATOR SEAT CORDOBA 1.4 93-
Kod towaru:
A0202
Kod producenta:
A0202
Producent:
AS
Identyfikator producenta
0274
Cena netto:
383,17 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Długość 1 [mm]: 39,00
Długość 2 [mm]: 14,00
Długość 3 [mm]: 61,00
Napięcie [V]: 12
Prąd ładowania alternatora [A]: 70
Koła pasowe: z kołem pasowym
Kod EAN
5901259402513
Kod części Wymagana ilość Nazwa części
ABE9004 1 Łożysko
ABE9004(NTN) 1 Łożysko
ABE9004(NSK) 1 Łożysko
ABE9004(BULK) 1 Łożysko
ABE9004(NTN)(BULK) 1 Łożysko
ABE9004(FAG)(BULK) 1 Łożysko
ABE9004(FAG) 1 Łożysko
ABE9004(NACHI) 1 Łożysko
ABE9006 1 Łożysko
ABE9006(NTN) 1 Łożysko
ABE9006(NSK) 1 Łożysko
ABE9006(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(SKF) 1 Łożysko
ABE9006(NACHI) 1 Łożysko
AP0011 1 Koło pasowe, alternator
APC0004 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ARD9005 1 Prostownik, alternator
AS0012 1 Stator, alternator
ASL9008 1 Pierścień ślizgowy, alternator
ASL9008(BULK) 1 Pierścień ślizgowy, alternator
ARS0005 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0012 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0012(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0024 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0056 1 Zestaw naprawczy, alternator
ABE9006(FAG)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(FAG) 1 Łożysko
ABE9006(NSK)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(NTN)(BULK) 1 Łożysko
ABE9006(SKF)(BULK) 1 Łożysko
ARC0185 1 Prostownik, alternator
AR0005 1 Wirnik, alternator
ARE0006 1 Regulator napięcia
ARE0006(BOSCH) 1 Regulator napięcia
ARS0017 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS0060 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS4022S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9063S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ABEC0002 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0002(BULK) 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0002(BOSCH) 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0002E 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ABEC0002S 1 Pokrywa zabezpieczająca, alternator
ARS0060(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS4022S(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9063S(BULK) 1 Zestaw naprawczy, alternator
ZS0002 1 Łożysko
ZS0003 1 Szczotka węglowa, alternator
ABE9004(NSK)(BULK) 1 Łożysko
ABE9004(SKF) 1 Łożysko
ARE0007S 1 Regulator napięcia
ARS9095S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ABR0120S 1 Uchwyt, kołnierz napędowy alternatora
AS0007 1 Stator, alternator
ARS9080S 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS4013 1 Zestaw naprawczy, alternator
ARS9021 1 Zestaw naprawczy, alternator
ABE9004(SKF)(BULK) 1 Łożysko
ARE0006S 1 Regulator napięcia
AB0004P(BULK) 1 Szczotka węglowa, alternator
AB0004P 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213(BULK) 1 Szczotka węglowa, alternator
BX213(SCHUNK) 1 Szczotka węglowa, alternator
Lista opinii

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.