Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ)

Wybierz markę samochodu dla poszukiwanego filtra kabinowego



Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
1.6 GA6D benzyna 2002.07 - 1594 77 105 Informacje o KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ) 1.6 2002.07 -
1.8 TB benzyna 2002.07 - 1793 93 126 Informacje o KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ) 1.8 2002.07 -
2.0 CRDi D4EA olej napędowy 2002.07 - 1991 83 113 Informacje o KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ) 2.0 CRDi 2002.07 -
2.0 CRDi D4EA olej napędowy 2005.11 - 1991 103 140 Informacje o KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ) 2.0 CRDi 2005.11 -
2.0 CVVT G4GC benzyna 2004.08 - 1975 102 139 Informacje o KIA CARENS II nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (FJ) 2.0 CVVT 2004.08 -

Filtr kabinowy

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Więcej o filtrze kabinowym