Gwarancja na części samochodowe

VOLVO FILTRY – wybór modelu samochodu


Volvo

Rozwój koncernu Volvo zapoczątkowało powstanie niewielkiej fabryki w mieście Hisigen połozonym niedaleko Göteborga. Firma została założona przez Gustafa Larsona - inżyniera z wieloletnim stażem w angielskim przemyśle pojazdów mechanicznych - oraz Assara Gabrielssona - dyrektora do spraw handlowych przedsiębiorstwa SKF zajmującego się wytwarzaniem łożysk tocznych. Firma ta udzieliła bardzo dużego wsparcia finansowego z Larsonowi i Gabrielssonwi, dzięki czemu możliwe stało się rozpoczęcie działalności przez Volvo. W roku 1927 w placówce wyprodukowanych zostało dziesięć próbnych maszyn. 14 kwietnia tego samego roku światło dzienne ujrzał pierwszy seryjnie produkowany samochód spod znaku Volvo. Oznaczony został jako ÖV. Model ten nazywał się Jakob i posiadał otwarte nadwozie koloru czarnego. Na przełomie roku 1928 i 1929 wytworzonych zostało 996 sztuk tego modelu. Oprócz osobówek z otwartym nadwoziem produkowane były również wersje z zamkniętym nadwoziem oraz pickupy. Posiadały one czterocylindrowe silniki o pojemności skokowej 1944 centymetrów sześciennych i mocy 28 KM. Tę samą pojemność posiadała skonstruowana później pierwsza ciężarówka Volvo LV1 o ładowności 1500 kg. Została ona zaprezentowana w lutym roku 1928. Nazwa Volvo została zaczerpnięta z łaciny. W dosłownym tłumaczeniu znaczy „toczyć się”. Nawiązuje tym samym do łożysk tocznych. Od roku 1929 do 1944 Volvo produkowało samochody osobowe oraz ciężarowe jedynie z sześciocylindrowymi silnikami o zróżnicowanych pojemnościach skokowych i mocy. Poczynając od końca drugiej wojny światowej, firma niemalże raz na rok wytwarzała nowy model osobowy. W roku 1935 pojawił się samochód PV36. Był to pierwszy model o aerodynamicznym kształcie nadwozia. Do roku 1938 ostatecznie wyeliminowano z produkcji samochody z kanciastym kształtem nadwozia. Mimo że Szwecja była neutralna i nie brała udziału w drugiej wojnie światowej, firma Volvo na wszelki wypadek przygotowała dla szwedzkiej armii pojazdy zasilane gazem generatorowym oraz specjalne pojazdy pancerne. W roku 1944 w stolicy Sztokholmie przedstawiono najmniejszą osobówkę tej marki. PV 444 posiadał samonośne nadwozie i czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1414 centymetrów sześciennych. Niewielki rozmiar przekładał się na liczbę produkowanych egzemplarzy tego modelu. Do roku 1958 wyprodukowano go w ilości 195 005 sztuk. Niezwykle wyjątkowym wydarzeniem w historii Volvo było rozpoczęcie w roku 1946 produkcji pierwszego pojazdu ciężarowego posiadającego silnik wysokoprężny. Był to model LV150. W roku 1954 powstała natomiast pierwsza na świecie ciężarówka, która posiadała silnik wysokoprężny oraz turboładowanie.

Więcej o Volvo