Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe VW PASSAT (3A2, 35I)

Wybierz markę samochodu dla poszukiwanych klocków hamulcowych



Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
1.6 AEK, AFT benzyna 1994.10 - 1996.08 1595 74 101 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.6 1994.10 - 1996.08
1.6 RF benzyna 1988.04 - 1989.07 1595 53 72 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.6 1988.04 - 1989.07
1.6 EZ, 1F, ABN benzyna 1988.04 - 1991.07 1595 55 75 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.6 1988.04 - 1991.07
1.6 TD RA, SB olej napędowy 1988.08 - 1993.09 1588 59 80 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.6 TD 1988.08 - 1993.09
1.8 PF benzyna 1988.04 - 1993.07 1781 79 107 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 1988.04 - 1993.07
1.8 AAM benzyna 1990.08 - 1996.08 1781 55 75 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 1990.08 - 1996.08
1.8 PB benzyna 1988.04 - 1992.07 1781 82 112 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 1988.04 - 1992.07
1.8 ABS, ADZ, RP benzyna 1988.02 - 1996.08 1781 66 90 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 1988.02 - 1996.08
1.8 16V KR benzyna 1988.04 - 1989.12 1781 100 136 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 16V 1988.04 - 1989.12
1.8 G60 PG benzyna 1992.09 - 1993.12 1781 118 160 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 G60 1992.09 - 1993.12
1.8 G60 Syncro PG benzyna 1988.08 - 1996.08 1781 118 160 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 G60 Syncro 1988.08 - 1996.08
1.8 GL KR benzyna 1991.08 - 1993.09 1781 102 139 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.8 GL 1991.08 - 1993.09
1.9 D 1Y olej napędowy 1989.05 - 1993.10 1896 50 68 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.9 D 1989.05 - 1993.10
1.9 TD AAZ olej napędowy 1991.03 - 1996.08 1896 55 75 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.9 TD 1991.03 - 1996.08
1.9 TDI 1Z, AHU olej napędowy 1993.10 - 1996.08 1896 66 90 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.9 TDI 1993.10 - 1996.08
1.9 TDI AFN olej napędowy 1996.03 - 1996.08 1896 81 110 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 1.9 TDI 1996.03 - 1996.08
2.0 benzyna 1988.04 - 1991.07 1984 125 170 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 1988.04 - 1991.07
2.0 2E, ADY, AGG, ABA benzyna 1990.02 - 1996.08 1984 85 115 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 1990.02 - 1996.08
2.0 AEP benzyna 1995.03 - 1996.08 1984 79 107 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 1995.03 - 1996.08
2.0 16V ABF benzyna 1994.01 - 1996.08 1984 110 150 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 16V 1994.01 - 1996.08
2.0 16V 9A benzyna 1988.08 - 1993.09 1984 100 136 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 16V 1988.08 - 1993.09
2.0 Syncro benzyna 1989.09 - 1992.07 1984 81 110 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 Syncro 1989.09 - 1992.07
2.0 Syncro 2E, ADY, AGG benzyna 1990.10 - 1996.08 1984 85 115 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.0 Syncro 1990.10 - 1996.08
2.8 VR6 AAA benzyna 1991.06 - 1996.08 2792 128 174 Informacje o VW PASSAT (3A2, 35I) 2.8 VR6 1991.06 - 1996.08

Klocki hamulcowe

Jedną z najważniejszych części hamulca tarczowego są klocki hamulcowe. Klocki hamulcowe składają się z elementu nośnego oraz okładziny ciernej. Pierwszy z wymienionych elementów stanowi zwykle część wykonana ze stali. Aby wyciszyć pracę klocków metalową płytkę pokrywa się gumową okładziną lub stosuje się gumową nakładkę. Wykorzystuje się w tym celu także płytki z włókna szklanego pokrytego gumą. Działania te wspomaga się poprzez ścięcie jej krawędzi i pomalowanie jej farbą proszkową.

Część cierna klocka hamulcowego musi charakteryzować się wysokim współczynnikiem tarcia. Do jej ważnych cech należy również duża odporność na ścieranie, skrajnie podwyższoną temperaturę, wysoką wartość sił naciskających. W celu odprowadzenia wody z powierzchni tarcz hamulcowych, w klockach hamulcowych znajdują się specjalnie temu służące rowki.

Więcej o klockach hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.

Więcej o wymianie klocków hamulcowych

Wybrane klocki hamulcowe dostępne w sklepie esamochodoweczesci.pl

Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD

Klocki hamulcowe epad Textar

Textar epad – większa czystość, spokojniejsza praca, większy komfort hamowania. Klocki hamulcowe epad, opracowane pierwotnie na potrzeby oryginalnego wyposażenia, należą dzięki swojej regeneracyjnej koncepcji tarcia do nowej generacji klocków hamulcowych o szczególnych właściwościach:
– niewielka ścieralność – niewielkie zabrudzenie obręczy i optymalny wynik po myciu pojazdu;
– niski poziom hałasu – znaczna redukcja odgłosów piszczenia i skrzypienia;
– wysoka skuteczność – technologia epad zapewnia wysoką skuteczność typową dla lidera rynku;
– żywotność – niski stopień zużycia prowadzi do długiej żywotności.
Klocki hamulcowe epad są dostępne do przednich i tylnych osi. Są one dokładnie dopasowane do danego typu pojazdu.

Żółty samochód sportowy

Klocki hamulcowe BREMBO

Wysoka jakość klocków hamulcowych Brembo jest efektem lat doświadczenia i współpracy z czołowymi producentami samochodów na świecie. Te klocki hamulcowe są doskonałym uzupełnieniem dla tarcz Brembo, dlatego, że razem gwarantują maksymalne bezpieczeństwo hamowania i zredukowane do minimum odległości potrzebnych do zatrzymania pojazdu we wszystkich warunkach drogowych. Firma Brembo oferuje kompletny asortyment klocków hamulcowych. Posiadając w swojej ofercie około 1100 artykułów Brembo może wyposażyć 98% modeli samochodów, które poruszają się po drogach Europy. Pod względem wydajności, bezpieczeństwa i trwałości, produkty te zapewniają równoważną lub taką samą jakość jak oryginalne komponenty. Są one efektem najnowocześniejszego procesu konstrukcyjnego, po którym następują intensywne próby laboratoryjne i testy drogowe. Uzupełniając swój asortyment, firma Brembo oferuje około 500 różnych typów klocków ciernych do bębnowych układów hamulcowych. Klocki hamulcowe i klocki cierne są homologowane zgodnie z normą ECE-R90 i są oznaczone tak, aby łatwo je zidentyfikować.