Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe VW PASSAT Variant (3B6)

Wybierz markę samochodu dla poszukiwanych klocków hamulcowych



Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
1.6 ALZ benzyna 2000.11 - 2005.05 1595 75 102 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.6 2000.11 - 2005.05
1.8 4motion AWM benzyna 2001.03 - 2005.05 1781 125 170 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 4motion 2001.03 - 2005.05
1.8 T AWM benzyna 2002.05 - 2005.08 1781 125 170 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T 2002.05 - 2005.08
1.8 T 20V AWT benzyna 2000.11 - 2005.05 1781 110 150 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T 20V 2000.11 - 2005.05
1.9 TDI AVB olej napędowy 2000.11 - 2005.05 1896 74 101 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.9 TDI 2000.11 - 2005.05
1.9 TDI AVF, AWX olej napędowy 2000.11 - 2005.05 1896 96 130 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.9 TDI 2000.11 - 2005.05
1.9 TDI 4motion AVF olej napędowy 2000.11 - 2005.05 1896 96 130 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 1.9 TDI 4motion 2000.11 - 2005.05
2.0 ALT benzyna 2001.11 - 2005.05 1984 96 130 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.0 2001.11 - 2005.05
2.0 AZM benzyna 2000.11 - 2005.05 1984 85 115 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.0 2000.11 - 2005.05
2.0 4motion AZM benzyna 2000.11 - 2005.05 1984 85 115 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.0 4motion 2000.11 - 2005.05
2.0 TDI BGW, BHW olej napędowy 2003.12 - 2005.05 1968 100 136 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.0 TDI 2003.12 - 2005.05
2.3 VR5 AZX benzyna 2000.11 - 2005.05 2324 125 170 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.3 VR5 2000.11 - 2005.05
2.3 VR5 4motion AZX benzyna 2000.11 - 2005.05 2324 125 170 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.3 VR5 4motion 2000.11 - 2005.05
2.5 TDI AKN, AFB olej napędowy 2000.11 - 2005.05 2496 110 150 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.5 TDI 2000.11 - 2005.05
2.5 TDI BDG olej napędowy 2003.05 - 2005.05 2496 120 163 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.5 TDI 2003.05 - 2005.05
2.5 TDI 4motion BAU, BDH olej napędowy 2003.01 - 2005.05 2496 132 180 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.5 TDI 4motion 2003.01 - 2005.05
2.5 TDI 4motion AKN, AFB olej napędowy 2000.11 - 2005.05 2496 110 150 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.5 TDI 4motion 2000.11 - 2005.05
2.8 ATQ benzyna 2000.10 - 2005.08 2771 142 193 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.8 2000.10 - 2005.08
2.8 benzyna 2000.10 - 2005.05 2771 140 190 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.8 2000.10 - 2005.05
2.8 4motion AMX, ATQ benzyna 2000.11 - 2005.05 2771 142 193 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.8 4motion 2000.11 - 2005.05
2.8 4motion BBG benzyna 2000.10 - 2005.05 2771 140 190 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 2.8 4motion 2000.10 - 2005.05
4.0 W8 4motion BDN, BDP benzyna 2001.09 - 2004.09 3999 202 275 Informacje o VW PASSAT Variant (3B6) 4.0 W8 4motion 2001.09 - 2004.09

Klocki hamulcowe

Jedną z najważniejszych części hamulca tarczowego są klocki hamulcowe. Klocki hamulcowe składają się z elementu nośnego oraz okładziny ciernej. Pierwszy z wymienionych elementów stanowi zwykle część wykonana ze stali. Aby wyciszyć pracę klocków metalową płytkę pokrywa się gumową okładziną lub stosuje się gumową nakładkę. Wykorzystuje się w tym celu także płytki z włókna szklanego pokrytego gumą. Działania te wspomaga się poprzez ścięcie jej krawędzi i pomalowanie jej farbą proszkową.

Część cierna klocka hamulcowego musi charakteryzować się wysokim współczynnikiem tarcia. Do jej ważnych cech należy również duża odporność na ścieranie, skrajnie podwyższoną temperaturę, wysoką wartość sił naciskających. W celu odprowadzenia wody z powierzchni tarcz hamulcowych, w klockach hamulcowych znajdują się specjalnie temu służące rowki.

Więcej o klockach hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.

Więcej o wymianie klocków hamulcowych

Wybrane klocki hamulcowe dostępne w sklepie esamochodoweczesci.pl

Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD

Klocki hamulcowe epad Textar

Textar epad – większa czystość, spokojniejsza praca, większy komfort hamowania. Klocki hamulcowe epad, opracowane pierwotnie na potrzeby oryginalnego wyposażenia, należą dzięki swojej regeneracyjnej koncepcji tarcia do nowej generacji klocków hamulcowych o szczególnych właściwościach:
– niewielka ścieralność – niewielkie zabrudzenie obręczy i optymalny wynik po myciu pojazdu;
– niski poziom hałasu – znaczna redukcja odgłosów piszczenia i skrzypienia;
– wysoka skuteczność – technologia epad zapewnia wysoką skuteczność typową dla lidera rynku;
– żywotność – niski stopień zużycia prowadzi do długiej żywotności.
Klocki hamulcowe epad są dostępne do przednich i tylnych osi. Są one dokładnie dopasowane do danego typu pojazdu.

Żółty samochód sportowy

Klocki hamulcowe BREMBO

Wysoka jakość klocków hamulcowych Brembo jest efektem lat doświadczenia i współpracy z czołowymi producentami samochodów na świecie. Te klocki hamulcowe są doskonałym uzupełnieniem dla tarcz Brembo, dlatego, że razem gwarantują maksymalne bezpieczeństwo hamowania i zredukowane do minimum odległości potrzebnych do zatrzymania pojazdu we wszystkich warunkach drogowych. Firma Brembo oferuje kompletny asortyment klocków hamulcowych. Posiadając w swojej ofercie około 1100 artykułów Brembo może wyposażyć 98% modeli samochodów, które poruszają się po drogach Europy. Pod względem wydajności, bezpieczeństwa i trwałości, produkty te zapewniają równoważną lub taką samą jakość jak oryginalne komponenty. Są one efektem najnowocześniejszego procesu konstrukcyjnego, po którym następują intensywne próby laboratoryjne i testy drogowe. Uzupełniając swój asortyment, firma Brembo oferuje około 500 różnych typów klocków ciernych do bębnowych układów hamulcowych. Klocki hamulcowe i klocki cierne są homologowane zgodnie z normą ECE-R90 i są oznaczone tak, aby łatwo je zidentyfikować.