Gwarancja na części samochodowe

RENAULT Lampa tylna – wybór modelu samochodu


LODGY

Renault

Historia marki Renault zaczęła się gdy pamiętnego dnia - 24 grudnia 1898 roku, niejaki Louis Renault, zaprojektowanym i zbudowanym przez siebie i swoich braci pojazdem pokonał niewielką górkę na ulicy Lepic w Paryżu. Jego dwaj bracia nosili imiona Fernand oraz Marcel. Samochód ten, jeżeli można go tak nazwać, wyposażony był w jednocylindrowy silnik posiadający moc 1,75 KM znanej Francuskiej marki De Dion-Bouton. Wyposażony był również w skrzynię biegów, która miała przesuwane koła zębate oraz wał napędowy zastępujący najczęściej stosowany łańcuch, którego zadaniem było przenoszenie momentu obrotowego z silnika na oś tylnych kół. W roku 1899 rajdowiec prowadzący opisywany pojazd zebrał pieniądze od całej rodziny Peugeotów i stworzył spółkę Societe Renault Freres, co w wolnym tłumaczeniu znaczy Stowarzyszenie Braci Renault. Do końca tego roku firma wytworzyła 71 dwuosobowych maszyn. Louis i Marcel promowali swoje dzieła uczestnicząc w różnych zawodach sportowych. Podczas jednego z wyścigów, odbywającego się na trasie Paryż - Madryt drugi z braci zginął w wypadku. Pchnęło to Louisa do zakończenia swojej kariery w wyścigach. Fernand zmarł w roku 1909. Przyczyną jego śmierci była ciężka choroba. Mimo tych nieszczęść samochody Renault nadal były wystawiane w wyścigach. Dzięki temu ludzie zaczęli je zauważać. Do przedsiębiorstwa zaczęły napływać zamówienia. Przykładowym kontraktem może być realizacja produkcji 250 egzemplarzy taksówek dla Paryża i 1100 sztuk dla Londynu. Do taksówek z Paryża przylgnęła łatka Taxi de la Marne. Rzeka Marna była symbolem zwycięstwa wojsk francuskich nad niemieckimi w czasie pierwszej wojny światowej, ponieważ nad nią stoczona została zwycięska bitwa. Skojarzenie wzięło się sąd, że na miejsce bitwy żołnierze francuscy dowożeni byli samochodami marki Renault. W czasie pierwszej wojny światowej fabryki założone przez trójkę braci, produkowały sprzęt dla armii francuskiej. Były to między innymi pojazdy pancerne, silniki lotnicze, nosze, amunicja oraz czołgi typu FT. W dwudziestoleciu międzywojennym oprócz samochodów osobowych Renault wytwarzał ciągniki rolnicze, wagony kolejowe, silniki okrętowe oraz samoloty. Auta osobowe konstruowane przez firmę Renault, były bardzo zróżnicowane.

Więcej o Renault