Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe BMW 2 Gran Tourer (F46)

Wybierz markę samochodu dla poszukiwanego lusterka zewnętrznego



Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
214 d B37 C15 A olej napędowy 2015.07 - 2018.02 1496 70 95 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 214 d 2015.07 - 2018.02
216 d B37 C15 A olej napędowy 2014.08 - 1496 85 116 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 216 d 2014.08 -
216 i B38 A15 A benzyna 2014.09 - 2018.02 1499 75 102 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 216 i 2014.09 - 2018.02
216 i B38 A15 A benzyna 2018.03 - 1499 80 109 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 216 i 2018.03 -
218 d B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2014.07 - 1995 100 136 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 d 2014.07 -
218 d B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2014.07 - 1995 110 150 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 d 2014.07 -
218 d xDrive B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2015.03 - 1995 110 150 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 d xDrive 2015.03 -
218 d xDrive B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2015.03 - 1995 100 136 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 d xDrive 2015.03 -
218 i B38 A15 A benzyna 2015.03 - 1499 100 136 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 i 2015.03 -
218 i B38 A15 A benzyna 2017.04 - 1499 103 140 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 218 i 2017.04 -
220 d B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2014.09 - 1995 140 190 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 d 2014.09 -
220 d B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2014.09 - 1995 120 163 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 d 2014.09 -
220 d xDrive B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2015.03 - 1995 140 190 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 d xDrive 2015.03 -
220 d xDrive B47 C20 A, B47 C20 B olej napędowy 2015.03 - 1995 120 163 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 d xDrive 2015.03 -
220 i B48 A20 A benzyna 2015.03 - 1998 141 192 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 i 2015.03 -
220 i B48 A20 A benzyna 2015.03 - 1998 120 163 Informacje o BMW 2 Gran Tourer (F46) 220 i 2015.03 -

Lusterka samochodu

Rodzaje lusterek samochodowych

Lusterka samochodu odgrywają bardzo dużą role w bezpiecznym kierowaniu autem. Samochody wyposażone są w boczne lusterka zewnętrzne oraz jedno centralnie ulokowane wewnętrzne. Przed rozpoczęciem jazdy należy upewnić się czy są one odpowiednio ustawione. Do regulowania pozycji lusterek służą znajdujące się wewnątrz kabiny, w drzwiach samochodu dźwigienki lub wykorzystuje się do tego elektrykę. Pierwsze ze wspomnianych rozwiązań wykorzystywane jest zazwyczaj w pojazdach średniej klasy, drugie natomiast w autach klasy wyższej.

Działanie lusterek elektrycznych

Powierzchnia lusterka ustawiana przy użyciu dwóch silniczków elektrycznych. Pracują one rewersyjnie (dwukierunkowo). Dzięki zastosowaniu przekładni ślimakowych i śrub regulacyjnych ruch obrotowy silniczków przekształcany jest w ruch kątowy powierzchni lusterka. Odbywa się to w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Styki przełączników sterujących lusterkiem pozostają rozłączone kiedy jest ono w pozycji spoczynkowej. Przestawienie przełącznika w jedno z dwóch skrajnych położeń, inicjuje ruch obrotowy połączonego z nim silniczka w odpowiednim kierunku. W zależności od tego, który silniczek jest uruchamiany, lusterko ustawiane jest w pionie lub poziomie.

Więcej o lusterkach samochodu

Ustawienie lusterek samochodu

Jak powszechnie widomo lusterka służą do oglądu sytuacji za samochodem. Jednak bez względu na to jak są ustawione nie pozwalają na pełny przegląd przestrzeni rozciągającej się za samochodem. Jej część jest nieosiągalna dla oczu kierowcy. Chodzi o tak zwane „martwe pole”. Jego występowanie wynika z ustawienia lusterek względem wzroku osoby prowadzącej samochód. Jest ono tak zaaranżowane aby widoczne były w lusterkach fragmenty samochodu. Oprócz wglądu w sytuację występującą za pojazdem ułatwia to również manewrowanie, na przykład parkowanie równoległe. Zobaczenie co dzieje się w martwym polu możliwe jest tylko przez spojrzenie przez ramię do tyłu. Postępowanie takie może być jednak niebezpieczne ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację na drodze. Moment braku kontroli nad jazdą do przodu może zakończyć się wypadkiem. Ustalenie rozmiarów martwego pola nie jest możliwe, dlatego że wpływ na nie ma wiele właściwości, ulegających zmianom. Zalicza się do nich wielkość kształt samochodu, wzrost prowadzącego auto i jego pozycja przed kierownicą, ustawienie lusterek oraz bieżąca pozycja głowy kierowcy. Odpowiednie uregulowanie tych czynników pozwala na zminimalizowanie wielkości martwego pola a nawet jego całkowite zniwelowanie.

Niektóre nowoczesne samochody wyposażone są w specjalne systemy wspomagające kierowcę w określeniu sytuacji występującej w martwym polu. Są one szczególnie pomocne podczas zmiany pasa ruchu na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jednak ich zakres obejmuje tylko krótki obszar martwego pola. Jak już wcześniej zostało wspomniane istnieje możliwość takiego ustawienia lusterek samochodu aby martwa strefa nie występowała. Nie jest to jednak proste. Regulowanie pozycji lusterek powinno odbywać się według następujących zasad:

- lusterko wsteczne powinno być ustawione w pozycji zapewaniającej widzenie wszystkiego co znajduje się za samochodem centralnie
- lusterko boczne lewe (od strony kierowcy) powinno znajdować się w pozycji umożliwiającej widzenie w nim niewielkiego fragmentu samochodu po zwróceniu wzroku w stronę szyby bocznej znajdującej się postronnie osoby prowadzącej pojazd
- lusterko boczne prawe, znajdujące się po stronie pasażera powinno być ustawione analogicznie, a więc tak aby kierowca po skierowaniu ku niemu oczu, widział w nim fragment nieduży samochodu
- kierowca samochodu, siedząc w pozycji wyprostowanej nie powinien widzieć w bocznych lusterkach w ogóle prowadzonego samochodu

Więcej o ustawieniu lusterek samochodu