Gwarancja na części samochodowe

Części CITROËN Pasek rozrządu – wybór modelu samochodu


SPACETOURER

Citroen

W Paryżu, dnia 5 lutego roku 1878, przyszedł na świat Andre Citroen. Skończył on naukę na politechnice, aby w krótkim czasie uruchomić niewielki warsztat, który w roku 1913 przybrał na znaczeniu i przekształcił się w dużą firmę produkującą koła zębate o uzębieniu daszkowym, wskutek czego, powstało logo przedstawiające dwa daszkowe zęby koła zębatego. Aby móc zając się produkcją takich kół, nabył on od polskiego wynalazcy patent. Polska była mu bardzo bliska, ponieważ jego matka była Polką pochodzenia żydowskiego. Początek I wojny światowej doprowadził do tego, że fabryka zmieniła swój profil i przekształciła się w największą wytwórnię pocisków artyleryjskich we Francji. Koniec wojny pozwolił na przysposobienie fabryki do produkcji samochodów. Andre Citroen miał już w tej branży pewne doświadczenie, ponieważ w roku 1908 modernizował już produkcję samochodów marki Mors we francuskiej wytwórni, zaś w fabryce amerykańskiego Forda zaznajamiał się z technologią wieloseryjnego generowania pojazdów. Dzięki wykorzystaniu zdobytej wiedzy, Citroen mógł otworzyć, pierwszą w Europie, produkcję na przesuwanej taśmie montażowej. W pierwszym okresie, czyli w roku 1919, wytwarzano tak model 10CV Typ A przygotowany przez A. Citroena i J. Salomona ( konstruktora aut marki La Zebre). Idąc za przykładem Forda, Citroen także przystąpił do produkcji niewielkiego samochodu 5CV Typ C, który na ogół wyróżniał się żółtym kolorem lakieru, stąd też potocznie zwany był „małą cytrynką”. Ten typ auta odniósł ogromny sukces nie tylko we Francji, gdyż licencję na jego produkcję kupiono także w Niemczech (tam wytwarzano Ople Laubfrosch). Rok 1934, to decydujący moment dla historii marki, z uwagi na fakt, że wytworzony został, a także wszedł do produkcji model Citroen 7

Więcej o Citroenie