Gwarancja na części samochodowe

Części LANCIA Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy – wybór modelu samochodu


Lancia

29 listopada 1906 roku w Turynie założona została wytwórnia Fabbrica Automobili Lancia & Co. Dokonali tego dwaj mężczyźni mający duże zamiłowanie do motoryzacji - Vincenzo Lancia oraz Claudio Fogolina. Na czele firmy stanął ten pierwszy. Ze względu na to, że zajmował się on konstruowaniem samochodów, markę nazwano jego imieniem. Wcześniej Lancia pracował w Fiacie w charakterze kierowcy powstających tam samochodów wyścigowych. Biorąc udział w wielu zawodach sportowych zdobył dużą liczbę nagród. W roku 1907 światło dzienne ujrzał pierwszy samochód spod skrzydła Lancii. Była to osobówka o nazwie Alfa, która napędzana była 4-cynlindrowym silnikiem o mocy 14 KM. W latach 1908–1909 wytworzonych zostało 108 egzemplarzy tego modelu. Eksportowane były także za granicę, w tym na wyspy brytyjskie. Później projektowane oraz produkowane były kolejne modele samochodów osobowych. Ich nazwy zaczerpnięto z greckiego alfabetu. Przypisywano im kolejne litery – Beta, Gamma, Delta, Epsilon, Eta i Theta. Od roku 1911 skłądano także samochody ciężarowe. Tworzone były w ten sposób, że na podwoziach osobowych modeli Epsilon i Eta umieszczano dodatkowe skrzynie ładunkowe. Ciężarówki te były bardzo często wykorzystywane na froncie. Sprawdzały się w wojnie na terenie Libii. Na ich podstawie zbudowana została nowa osobówka - Theta. Posiadała ona kompletną instalację elektryczną z rozrusznikiem. Pojazd ten wyposażony był w 4-cylindrowy silnik o mocy 70 KM. Produkowano go aż do roku 1919. Łącznie powstało 1696 tych maszyn. W 1911 roku dzięki zdobyciu ogromnych, nowych terenów, Lancia wzniosła kolejne zakłady. W tym samym roku główna siedziba firmy przeniesiona została z ulicy Ormea na ulicę Monginevro. W roku 1915 koncern ukierunkował produkcję na pojazdy przeznaczone do celów militarnych. W zakładach wytwarzane były różnorodne odmiany ciężarówek, w tym najbardziej znany model 1Z o ładowności 2200 kilogramów. Od roku 1915 produkowane były także modele Jota oraz Dijota o ładowności niewiele większej od wspomnianego modelu 1Z – 2400 kilogramów. Samochody ciężarowe Lancii były podstawowym środkiem transportu żołnierzy na pola bitew. Przystosowane były również do przewozu dział artyleryjskich. Ich konstrukcja umożliwiała przekształcenie ich w pojazdy pancerne. W sumie w okresie pierwszej wojny światowej wykonano 2100 takich samochodów wojskowych. Zaraz po Wielkiej Wojnie wznowiono produkcję osobówek. W roku 1922 zaprezentowany został na targach samochodowych w Paryżu oraz Londynie model Lambda.

Więcej o Lancii