Napis Gwarancja producenta

SUZUKI – wybór modelu samochodu


A
ACCESS
ADDRESS
AH
AP
AY
B-KING
BOULEVARD
C
CP
DL
DR
DR-Z
EN
FIERO
GIXXER
GLADIUS
GN
GR
GS
GSR
GSX
GSX-S
GT
GZ
HAYATE
HEAT
INAZUMA
INTRUDER
KATANA
LETS
LS
M
RF
RG
RGV
RM-Z
RV
SHAOLIN
SHOGUN
SIXTEEN
SLINGSHOT
SR
SV
SWISH
TL
TR
TS
TU
UC
UE
UF
UH
UX
V-STROM
VANVAN
VL
VS
VX
VZ
XF
YES
ZEUS

Suzuki

Suzuki Loom Works, czyli zakład, który otworzył Michio Suzuki w roku 1909 w Hamamatsu z początku produkował tylko maszyny tkackie. W roku 1919 zaczął wytwarzać rowery i motorowery. 35 lat później nazwa firmy została zmieniona na Suzuki Motor Company Ltd i wtedy z zakładu zaczęły wyjeżdżać pierwsze motocykle Colleda z silnikiem o pojemności skokowej 90 centymetrów sześciennych. W następnych latach zaczęła być dostrzegana na świecie. W roku 1955 Suzuki zaczęło wytwarzać samochody, z początku w niewielkiej ilości, a od roku 1961 już częściej, a przede wszystkim regularniej. Zostały one nazwane Suzulight 360. Były to małe osobowe pojazdy wyposażone w dwusuwowe 2-cylindrowe, chłodzone powietrzem silniki. Występowały także w wersji towarowej, czyli Suzulight Carry FB. W roku 1967 zaprezentowany został model Fronte, który był większy od Suzulighta. Był to pierwszy samochód, który wystąpił pod marką Suzuki. W roku 1970 skonstruowany został terenowy model Suzuki – 4WD LF Series, natomiast w 1977 – LJ80 z napędem poprzednika i silnikiem o małej pojemności skokowej, który był można uznać za pierwowzór Suzuki Samuraia. Jego powstanie zapoczątkowało bardzo ważny dla całej marki kierunek produkcji samochodów terenowych. Wartos dodać, że LJ80 był także pierwszym modelem napędzanym czterosuwowym silnikiem. Dzięki doświadczeniu nabytemu przy produkcji małych samochodów osobowych w roku 1979 powstał małolitrażowy model SS40. Miał on silnik o pojemności skokowej 400 cm sześciennych. W roku 1980 zaprezentowano model SS80 Alto, który dostał silnik o podwojonej pojemności skokowej poprzednika.

Więcej o Suzuki