Szanowni Państwo, informujemy że w dniach od 20.07.2019 do 04.08.2019 sklep będzie nieczynny.

Wszystkie zamówienia złożone w tych dniach będą realizowane od dnia 06.08.2019r. Za utrudnienia przepraszamy.


Napis Gwarancja producenta

Układ zasilania paliwem

LPG

LPG jest to skrót od angielskich słów Liquefied Petroleum Gas oznaczających skroploną mieszaninę gazów wykorzystywanych do zasilania silników spalinowych. Systemy zasilania gazem pierwszej i drugiej generacji są mieszalnikowe natomiast trzeciej i czwartej wtryskowe. Mieszalnikowy układ zasilania gazem składa się ze zbiornika gazu, zaworów, reduktora i mieszalnika. LPG pierwszej generacji skonstruowane zostały tak aby mogły działać w samochodach nie posiadających sondy Lambda. Reguluje się je poprzez odpowiednie ustawienie zaworu dławiącego. Układy mieszalnikowe drugiej generacji zostały tak zaprojektowane aby działać na podstawie wskazań sondy Lambda. Na podstawie pochodzących z niej sygnałów sterowany silnikiem krokowym zawór dławiący dobiera odpowiednią dawkę paliwa. Instalacja gazowa trzeciej generacji wtryskuje paliwo w fazie gazowej. Jej działanie opiera się na sygnałach pochodzących z sondy Lambda i odczytach z czujników przepływu powietrza. Tego typu rozwiązanie pozawala na dostarczanie do komór spalania - przez zainstalowane na kolektorze dolotowym wtryskiwacze - dokładnie odmierzonego paliwa. W najnowocześniejszej, czwartej generacji gazowego systemu zasilania stosuje się wtrysk paliwa w fazie gazowej lub ciekłej, czyli LPI. Jej działanie opiera się na informacjach pobieranych ze sterownika silnika. Pozwala to na precyzyjne dawkowanie paliwa oraz na niewywieranie wpływu na funkcjonowanie diagnostyki OBD a także systemy kontroli trakcji.

Więcej o LPG

Pochłaniacz pary paliwa

Zadania układu pochłaniania par paliwa ze zbiornika

W skład układu zasilania paliwem wchodzi system pochłaniania par paliwa. Jest on potrzebny ze względu na lotność benzyny i związane z nią jej parowanie w zbiorniku paliwa. Opisywany układ zapobiega niekontrolowanemu wydostawaniu się oparów benzyny. Jego głównymi częściami są pochłaniacz z aktywnym węglem aktywnym oraz jego zawór regeneracji.

Działanie pochłaniacza pary paliwa

Pochłaniacz oparów benzyny łączy się ze zbiornikiem paliwa. Wydostające się z niego opary absorbowane są przez węgiel aktywny. Kiedy silnik jest włączony, za pomocą zaworu regeneracyjnego pochłaniacz łączy się z kolektorem dolotowym. Dzieje się to w określonych warunkach. Podciśnienie występujące w miejscu połączenia powoduje zasysanie powietrza z oparami z pochłaniacza. Pochłaniacz regenerowany jest dzięki wykorzystaniu sterownika. Polega to na opróżnieniu go z par paliwa. Następuje to po rozgrzaniu jednostki napędowej, a konkretnie katalizatora. Konieczne jest też podjęcie przez sondę lambda regulacji składu mieszanki paliwowej.

Więcej o pochłaniaczu pary paliwa