Gwarancja na części samochodowe

Uszczelka pokrywy głowicy cylindrów – wybór marki, modelu i typu samochodu

Uszczelka pod głowicą silnika

Funkcje uszczelki pod głowicą silnika

Uszczelka głowicy silnika zapewnia szczelność między głowicą a blokiem jednostki napędowej.  Poprzez znajdujące się w niej kanały przepływa olej i płyn chłodniczy. Uszczelka izoluje od siebie obydwie ciecze. Jest to konieczne ponieważ mają one w trakcie pracy silnika skrajne temperatury.  Uszczelka głowicy zapobiega również przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów. Jej zadaniem jest także odizolowanie części głowicy i bloku silnika od nagrzewających się do ponad 2000 stopni Celsjusza komór spalania.

Przyczyny uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika

Uszczelka podczas pracy silnika poddawana jest działaniu zmiennych warunków. Należą do nich gwałtowne zmiany temperatury od niskiej do bardzo wysokiej oraz nierównomierny nacisk przez posiadające różną rozszerzalność cieplną głowicę i blok. Ponadto uszczelka pod głowicą silnika musi wytrzymywać wysokie ciśnienie (sięgające około 200 barów), powstające w komorach spalania. Uszkodzenie uszczelki może wywołać przegrzanie silnika spowodowane na przykład niesprawnym układem chłodzenia lub zbyt „ostrą jazdą”. Innym powodem jest niewłaściwy montaż lub starzenie się. To ostatnie może być przyśpieszone w wyniku na przykład stosowania chłodziwa posiadającego niewłaściwe parametry. Uszkodzenia uszczelki głowicy silnika częściej zdarzają się w samochodach, w których zamontowana została instalacja gazowa. Wynika to z konieczności dokonywania zmian w układzie chłodzenia podczas zakładania LPG. Dodatkowo spalanie gazu wywołuje większą temperaturę w komorze spalania niż paliwo płynne.

Więcej o uszczelce pod głowicą silnika