Gwarancja na części samochodowe

SAAB Zacisk hamulca – wybór modelu samochodu

SAAB

Z początku firma Saab produkowała jedynie samoloty na licencji niemieckiej firmy Junkers oraz amerykańskiego koncernu Northrop-Douglas. Wraz z nadejściem końca drugiej wojny światowej postanowiono wytwarzać także samochody. Za powstanie pierwszego modelu Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) odpowiadał Gunnar Ljungstrom. Współpracował z piętnastoosobową grupą konstruktorów. Prototyp pierwszego modelu został zaprojektowany oraz skonstruowany w roku 1946, zaś kolejny w roku 1947. Oddział wytwarzający samochody przeniesiony został z Linkoping do Trollhattan. W roku 1950 światło dzienne ujrzały trzy pierwsze sztuki modelu SAAB 96. W przeciągu tylko siedmiu lat, firma doszła do rocznej zdolności produkcyjnej w wysokości 10 000 egzemplarzy. Nadwozia pierwszych Saabów miały aerodynamiczny kształt i były projektowane przez firmę Sixten Sason. Silniki były dostarczane przez niemiecką DKW. Były to jednostki dwusuwowe. Posiadały dwa cylindry. Charakteryzowały się mocą 25 KM oraz pojemnością skokową o wartości 764 centymetrów sześciennych. W samochodzie tym zastosowano rozwiązanie polegające na połączeniu silnika ze skrzynią biegów. Powstał w ten sposób blok napędowy, który przekazywał moment obrotowy na przednie koła. Przedsiębiorstwo włożyło wiele starań w rozwój silników dwusuwowych. Były one coraz bardziej modernizowane. Celem było sprawienie aby, samochody marki Saab były bardziej dynamiczne. W roku 1959 powstał model oznaczony liczbą 95. Zapoczątkował on stosowane przez firmę nowe symbole tworzonych modeli samochodów. W roku 1960 natomiast, zgodnie z numeracją skonstruowany został model 96. Był to pierwszy pojazd SAABa, w którym wprowadzono rozwiązania mające zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Więcej o SAABie