Gwarancja na części samochodowe

VW Zestaw rolek, pasek klinowy – wybór modelu samochodu


CONSTELLATION

Volkswagen

Wybitny konstruktor Ferdinand Porsche zaproponował firmie Zundapp w roku 1932 i w 1933 roku firmie NSU budowę powszechnie używanego samochodu, jednak firmy te nie wykazały zainteresowania. Mimo to, w czerwcu 1934 roku, odebrał on rządowe zamówienie na skonstruowanie pojazdu dla społeczeństwa, albo inaczej mówiąc ludowego pojazdu (Volks-Wagen). I tak, w swoim warsztacie samochodowym w Stuttgarcie, w roku 1935 Porsche opracował trzy prototypowe modele oznakowane jako V3, a następnie w roku 1936/1937 w zakładach Daimler-Benz pojawiło się ich jeszcze 30 sztuk. Ferdinand Porsche udawał się także do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie zaznajamiał się z procesem seryjnej produkcji aut, jak również w imieniu Hitlera kupił od Forda niezbędny do wyposażenia sprzęt do fabryki, która miała powstać koło Wolfsburga. Maj 1938 to czas jej budowy, zaś w sierpniu rozpisano pierwsze przedpłaty na samochody wyprodukowane w fabryce. Jednak produkcja samochodów osobowych trwała bardzo krótko, bo już w 1939 roku na taśmach montażowych pojawiły się wojskowe pojazdy typu łazik czy amfibia. W trakcie trwania II wojny światowej zmontowanych zostało około 25 000 łazików i około 17 000 amfibii, na dodatek zaadaptowano wiele cywilnych samochodów do celów wojskowych, na przykład dokładając im przedni napęd, początkowo był tylko tylny. W fabryce produkowano także pociski V1 i V2, a także inne komponenty potrzebne do wyposażenia wojska. Konstruktor był członkiem kierownictwa zakładu i postulował o obligatoryjne przyjmowanie do pracy jeńców wojennych, a także więźniów obozów koncentracyjnych. Dnia 10 kwietnia 1945 roku po amerykańskich nalotach lotniczych, zakłady Volkswagena zostały zniszczone, a Porsche trafił do francuskiego więzienia. W tym samym roku, pod dozorem wojsk brytyjskich przystąpiono do montowania łazików VW Typ 82, a w kolejnym roku do przedwojennych samochodów osobowych Typ 62 zwanych Kafer ( chrząszcz, chrabąszcz). Natomiast w latach 1945–1947 wytwarzano już około 20 146 Volkswagenów i produkcja cały czas przybierała na sile, czego efektem było przekroczenie produkcji miliona aut w roku 1965.Samochody marki Volkswagen (przez Niemców nazywanych Kafer), którego skrótem literowym jest VW, przez długi czas charakteryzowały się tą samą konstrukcją, to znaczy 4-cylindrowym przeciwsobnym, chłodzonym powietrzem silnikiem ulokowanym z tyłu samochodu, nadwoziem o łukowatej linii przywodzącej na myśl garb, w związku z czym w Polsce nazywano ten typ samochodu „garbusem”.

Więcej o Volkswagenie