Napis Gwarancja producenta

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego EPS 1.830.101 Made in Italy - OE Equivalent

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego - EPS 1.830.101 Made in Italy - OE Equivalent
(Zawiera podatek VAT)
58,38 PLN
Nazwa towaru:
CZUJNIK TEMP.WODY VW /NIEB-2WYJSCIA/ 025
Kod towaru:
1.830.101
Kod producenta:
1.830.101
Producent:
FACET
Identyfikator producenta
0159
Cena netto:
47,46 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Kody handlowe
Facet 7.3101, Kw 530 101
Kod EAN
8012510241059
Lista opinii

Budowa urządzenia do pomiaru płynu temperatury płynu chłodzącego

Czujnik temperatury płynu chłodniczego w układzie chłodzącym jednostki napędowej tworzy wraz ze wskaźnikiem prezentującym temperaturę cieczy urządzenie do jej kontroli. Cały układ składa się z takich części jak styki czujnika, uzwojenie grzejne czujnika, płytka bimetalowa czujnika, zacisk czujnika, płytka bimetalowa wskaźnika, wskazówka, uzwojenie grzejne wskaźnika, wskaźnik. Płytka bimetalowa wskaźnika ma kształt litery „U” aby zapobiec wpływowi zmiennej temperatury otoczenia na jego pracę. W przypadku kiedy dochodzi do zmiany temperatury, obydwa ramiona wyginają się w tym samym stopniu ale w przeciwnych kierunkach. Powoduje to, ze położenie swobodnego końca ramienia roboczego pozostaje w tej samej pozycji, co przekłada się na niezmienność wychylenia wskaźnika.

Zasada działania urządzenia mierzącego temperaturę płynu chłodzącego

Działanie urządz3enia do pomiaru temperatury płynu chłodzącego opiera się na odkształcaniu się pod wpływem ciepła bimetalowej płytki stanowiącej część czujnika oraz również wynikającej z oddziaływania podwyższonej temperatury deformacji płytki wskaźnika. Przy braku napięcia styki czujnika są połączone a wskazówka wychylona jest poza sto stopni Celsjusza, wskazując w ten sposób stan zimny. W momencie doprowadzenia energii elektrycznej, podwyższeniu ulega temperatura płytki bimetalowej wskaźnika, w efekcie czego wskazówka odchyla się maksymalnie w prawo, wskazując temperaturę około czterdziestu stopni Celsjusza. W tym samym czasie ciepło wytworzone przez uzwojenie grzejne podnosi temperaturę płytki bimetalowej czujnika wywołując w ten sposób rozwarcie styków. Obwód zostaje przerwany. Zaczynają stygnąć płytki powodując tym połączenie styków. Opisany cykl powtarza się ze zmniejszającą się częstotliwością wraz z rosnącą temperaturą silnika. Wzrost temperatury płynu chłodzącego powoduje zmianę czasów nagrzewania się i stygnięcia płytki bimetalowej czujnika. Okres połączenia styków skraca się a długość czasu zwarcia styków ulega wydłużenia. Wynika to z przekazywania ciepła rozgrzanego bimetalu do powietrza znajdującego się wewnątrz czujnika. W efekcie wskaźnik prezentuje aktualną temperaturę płynu chłodzącego, która się zwiększa i jest adekwatna do rosnącej temperatury jednostki napędowej.

Termistor

Często w samochodach wyposażonych w czujnik temperatury płynu chłodzącego stosuje się termistor. Jest on zamontowany w obudowie tak aby stykać się z płynem chłodzącym. Działanie całego układu opiera się na zmianie rezystencji termistora pod wpływem zwiększonej temperatury. W termistorach typu NTC rezystencja pod wpływem ogrzewania zmniejsza się natomiast w termistorach typu PTC ulega zwiększeniu. Wskaźnik złożony jest z nie zmieniających swojej pozycji cewek oraz ruchomego elementu z zamontowaną wskazówką.

Logo producenta części samochodowych EPS

Firma EPS została powołana do życia w roku 1946 we Włoszech. Od początku swojej działalności zajmowała się projektowaniem, a także wytwarzaniem wysokiej klasy podzespołów wymiennych, montowanych w pojazdach samochodowych producentów europejskich oraz azjatyckich. Wybór proponowanych przez EPS towarów jest bardzo bogaty. Obejmuje różne detale układu zapłonowego, układu chłodzenia, jak również ogromną liczbę czujników, przykładowo – położenia wałów, temperatury i ciśnienia oleju czy obrotów. Wśród proponowanych elementów zamiennych można także znaleźć między innymi czujniki położenia wałów korbowych, czujniki temperatury płynu chłodzącego, układy zapłonowe, układy elektryczne, włączniki świateł cofania, włączniki i przełączniki, kopułki rozdzielaczy zapłonowych, palce rozdzielaczy zapłonowych itp. Właściwe nowym czasom technologie wykorzystywane w trakcie działalności produkcyjnej zagwarantowały podzespołom samochodowym firmy EPS dużą popularność na rynku auto części. Zaś wysoki poziom i klasę produkowanych przez przedsiębiorstwo komponentów potwierdzają uzyskane przez nie certyfikaty jakości, na przykład ISO 9001:2008. W zasobnej ofercie EPS klienci znajdą przeszło 4000 wyrobów, które dają możliwość wyboru podzespołów potrzebnych podczas naprawy pojazdu.