Napis Gwarancja producenta

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego TOPRAN 100 684

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego - TOPRAN 100 684
(Zawiera podatek VAT)
26,19 PLN
Nazwa towaru:
CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA VW /HP/
Kod towaru:
035 919 369C
Kod producenta:
100 684
Producent:
TOPRAN
Identyfikator producenta
0301
Cena netto:
21,29 PLN
Dostępność:
3
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Wymiar gwintu: M 10
Ilość biegunów: 2
Zakres temperatury od [°C]: 55
Zakres temperatury do [°C]: 65
Oznaczenie koloru: biały
Lista opinii

Budowa urządzenia do pomiaru płynu temperatury płynu chłodzącego

Czujnik temperatury płynu chłodniczego w układzie chłodzącym jednostki napędowej tworzy wraz ze wskaźnikiem prezentującym temperaturę cieczy urządzenie do jej kontroli. Cały układ składa się z takich części jak styki czujnika, uzwojenie grzejne czujnika, płytka bimetalowa czujnika, zacisk czujnika, płytka bimetalowa wskaźnika, wskazówka, uzwojenie grzejne wskaźnika, wskaźnik. Płytka bimetalowa wskaźnika ma kształt litery „U” aby zapobiec wpływowi zmiennej temperatury otoczenia na jego pracę. W przypadku kiedy dochodzi do zmiany temperatury, obydwa ramiona wyginają się w tym samym stopniu ale w przeciwnych kierunkach. Powoduje to, ze położenie swobodnego końca ramienia roboczego pozostaje w tej samej pozycji, co przekłada się na niezmienność wychylenia wskaźnika.

Zasada działania urządzenia mierzącego temperaturę płynu chłodzącego

Działanie urządz3enia do pomiaru temperatury płynu chłodzącego opiera się na odkształcaniu się pod wpływem ciepła bimetalowej płytki stanowiącej część czujnika oraz również wynikającej z oddziaływania podwyższonej temperatury deformacji płytki wskaźnika. Przy braku napięcia styki czujnika są połączone a wskazówka wychylona jest poza sto stopni Celsjusza, wskazując w ten sposób stan zimny. W momencie doprowadzenia energii elektrycznej, podwyższeniu ulega temperatura płytki bimetalowej wskaźnika, w efekcie czego wskazówka odchyla się maksymalnie w prawo, wskazując temperaturę około czterdziestu stopni Celsjusza. W tym samym czasie ciepło wytworzone przez uzwojenie grzejne podnosi temperaturę płytki bimetalowej czujnika wywołując w ten sposób rozwarcie styków. Obwód zostaje przerwany. Zaczynają stygnąć płytki powodując tym połączenie styków. Opisany cykl powtarza się ze zmniejszającą się częstotliwością wraz z rosnącą temperaturą silnika. Wzrost temperatury płynu chłodzącego powoduje zmianę czasów nagrzewania się i stygnięcia płytki bimetalowej czujnika. Okres połączenia styków skraca się a długość czasu zwarcia styków ulega wydłużenia. Wynika to z przekazywania ciepła rozgrzanego bimetalu do powietrza znajdującego się wewnątrz czujnika. W efekcie wskaźnik prezentuje aktualną temperaturę płynu chłodzącego, która się zwiększa i jest adekwatna do rosnącej temperatury jednostki napędowej.

Termistor

Często w samochodach wyposażonych w czujnik temperatury płynu chłodzącego stosuje się termistor. Jest on zamontowany w obudowie tak aby stykać się z płynem chłodzącym. Działanie całego układu opiera się na zmianie rezystencji termistora pod wpływem zwiększonej temperatury. W termistorach typu NTC rezystencja pod wpływem ogrzewania zmniejsza się natomiast w termistorach typu PTC ulega zwiększeniu. Wskaźnik złożony jest z nie zmieniających swojej pozycji cewek oraz ruchomego elementu z zamontowaną wskazówką.

Logo producenta części samochodowych Hans PriesPrzedsiębiorstwo powstałe pod nazwą Hans Pries jest bardzo popularnym i wysoko notowanym dostarczycielem podzespołów do pojazdów samochodowych niemieckich oraz francuskich marek. Firma ta pojawiła się na rynku motoryzacyjnym naszych zachodnich sąsiadów w roku 1954, kiedy to małżeństwo Lieselotte i Hans Pries zainaugurowali jej aktywność. Od początku swojej działalności Hans Pries Group kieruje swoją uwagę na dwie rzeczy, po pierwsze na zaspokajanie potrzeb nabywców i po drugie na wysoki standard kolportowanych przez siebie produktów.

Asortyment firmy Hans Pries GMBH & CO.KG jest niezwykle bogaty, a także jest do dyspozycji nabywców „od ręki”, za sprawą dużej liczby pomieszczeń do przechowywania towarów będących w posiadaniu firmy. Wszystkie produkty znajdujące się w jej ofercie spełniają normy jakości DIN EN ISO 9001:2008. W chwili obecnej zestaw wyrobów przedsiębiorstwa uwzględnia podzespoły układu napędowego, układu amortyzacji, układu zawieszenia, układu chłodzenia, układu elektrycznego, układu wentylacji i klimatyzacji, elementy nadwozi, poduszki zawieszenia silników oraz skrzyń biegów, poduszki zawieszenia silników, a także auto części zamienne, które wytwarza przez siebie pod marką Topran.

Zgodnie z zapewnieniami firmy Hans Pries, części samochodowe Topran wyróżniają się spośród innych dostępnych na rynku godnym polecenia stosunkiem wysokiego standardu ich wykonania do nakładów pieniężnych. Oferta części samochodowych Topran obejmuje bez mała 12 tysięcy elementów wymiennych, które montowane są w pojazdach najważniejszych producentów samochodowych, na przykład Mercedesa, Volkswagena, Skody, Audi, Opla, Forda, Peugeota czy BMW. Poziom wykonania podzespołów wymiennych jest bardzo zbliżony, pod względem jakości, do wyposażenia oryginalnego montowanego w pojazdach.

Firma Hans Pries GMBH & CO.KG nieustannie i bardzo prężnie się rozwija, pod czujnym okiem aktualnego dyrektora generalnego i jednocześnie właściciela firmy – Torsena Pries (prywatnie syna założycieli firmy). Regularnie powiększane są powierzchnie magazynowe firmy. Dostępność oferty ma również coraz szerszy zasięg. Aktualnie części zamienne Hans Pries łatwo osiągalne są również na rynku samochodowym koreańskim, włoskim, polskim, rosyjskim, holenderskim, tureckim oraz arabskim.