Napis Gwarancja producenta

Filtr kabinowy VALEO 698276

Filtr kabinowy - VALEO 698276
Filtr kabinowy - VALEO 698276 Filtr kabinowy - VALEO 698276 Filtr kabinowy - VALEO 698276 Filtr kabinowy - VALEO 698276 Filtr kabinowy - VALEO 698276
(Zawiera podatek VAT)
55,05 PLN
Nazwa towaru:
FILTR KABINY RENAULT MEGANE 98- /Z KLIMA
Kod towaru:
698276
Kod producenta:
698276
Producent:
VALEO
Identyfikator producenta
0021
Cena netto:
44,76 PLN
Dostępność:
0
Ilość: 1
Rodzaj filtra: filtr cząstek stałych
Długość [mm]: 260
Szerokość [mm]: 189
Wysokość [mm]: 16
Ciężar [kg]: 0,11
Kody handlowe
FA276
Kod EAN
3276426982764
Lista opinii

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Zalety regularnego wymieniania filtra kabinowego

Mimo że filtr kabinowy nie ma wpływu na właściwości jezdne samochodu to warto wymieniać go regularnie. „Zapchany” przepuszcza do wnętrza samochodu nieprzyjemną woń. Skrajnych przypadkach może powodować zwiększone parowanie przedniej szyby. Ponadto niekorzystnie wpływa na wydajność dmuchawy. Dla odmiany filtr czysty zmniejsza chociażby ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Odpowiednio częsta jego wymiana nie dopuszcza do przegrzania silnika dmuchawy.

Logo producenta części samochodowych Valeo

Fabrykę uruchomił w roku 1923 Eugene Buisson, w mieście Saint-Quen (Francja), by wytwarzać okładziny cierne szczęk hamulcowych oraz tarcze sprzęgłowe na licencji firmy brytyjskiej, o nazwie Ferodo (UK). W roku 1932 firma postanowił rozbudować swój asortyment przystępując do montażu sprzęgieł. Po drugiej wojnie światowej, mniej więcej w latach 1950, 1960 fabryka SAF (Societe Anonyme Francaise) du Ferodo poszerzyła swoje wpływy, wybudowała kolejne placówki oraz zmieniła się w czołowego producenta systemów oraz modułów dla pojazdów osobowych i ciężarowych. W kolejnych latach nastąpił dalszy rozwój firmy w nowych specjalizacjach. Firma SAF du Ferdodo, w roku 1980 na mocy prawa przyjmuje nazwę Valeo. Obecnie firma Valeo stanowi międzynarodową grupę funkcjonującą w branży samochodowej na wszystkich kontynentach i zatrudnia 82 tysiące pracowników w 30 krajach. Koncentruje się głównie na projektowaniu, produkcji oraz sprzedaży części oraz systemów samochodowych i jest jej niekwestionowanym liderem.

Firma Valeo wyprodukowane przez siebie części zamienne do samochodów eksportuje do ponad 100 krajów. Aktualnie koncern zajmuje czołowe miejsce wśród dostarczycieli części samochodowych. Systematycznie z usług firmy Valeo korzystają producenci samochodów, takich jak General Motors, Hyundai, Daewoo Porsche, Ford Motor Company, Honda, Groupe PSA (Citroen, Peugeot), Fiat, Lancia, Alfa Romeo, BMW, Daimler- Chrysler, Toyota, Suzuki czy Subaru, Grupa Volkswagen (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Opel), Grupa Renault (Renault, Nissan, Renault Samsung Motors). Valeo Group w Polsce pojawiła się w roku 1996. Aktualnie w naszym kraju działają cztery zakłady produkcyjne, a także centrala sprzedaży i dystrybucji (Valeo Service Eastern Europe), mieszcząca się w Warszawie. Fabryki usytuowane są głównie na południu kraju, w tym aż trzy zakłady produkcyjne w województwie małopolskim. I tak, zakład produkcji systemów chłodzenia silnika oraz systemów wycieraczek mieści się w Skawinie, zakład produkcji systemów oświetlenia znajduje się w Chrzanowie, zaś zakład produkcji i regeneracji systemów napędowych Valeo znajduje się w Czechowicach-Dziedzicach w województwie śląskim. W Skawinie mieści się także centrum usług wspólnych dla sektora: księgowość-finanse, IT, HR, spedycja. Na dzień dzisiejszy Grupa Valeo rozszerza również działalność zakładów w Skawinie i Czechowicach-Dziedzicach, co przyczynia się do wzrostu ilości stanowisk pracy. Aktualnie w polskich spółkach ogółem znajduje zatrudnienie przeszło 6 tysięcy osób.