Napis Gwarancja producenta

Filtr paliwa FILTRON PE 962

Logo producenta części samochodowych Filtron

Filtr paliwa - FILTRON PE 962
Filtr paliwa - FILTRON PE 962 Filtr paliwa - FILTRON PE 962
(Zawiera podatek VAT)
26,01 PLN
Nazwa towaru:
FILTR PALIWA DB DIESEL /220/ CDI 97-
Kod towaru:
PE 962
Kod producenta:
PE 962
Producent:
FILTR
Identyfikator producenta
FILTR
Cena netto:
21,15 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Rodzaj filtra: Wkład filtra
Wysokość [mm]: 90
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 76,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 76,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 26
Kod EAN
5904608009623
Lista opinii

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

Logo producenta filtrów samochodowych FILTRON

Firmę FILTRON powołał do życia Piotr Giermaziak w roku 1982, w mieście Gostyń (woj. wielkopolskie). Od początku swojej działalności, ukierunkowana jest ona na wytwarzanie filtrów powietrza, filtrów paliwa, filtrów oleju w dobrym gatunku dla branży motoryzacyjnej. Produkty firmy FILTRON montowane są w pojazdach samochodowych osobowych, ciężarowych, motocyklach, autobusach, jak też w innych urządzeniach specjalistycznych.

Z początkiem lat 90. pojawiła się pierwsza sieć sprzedażna filtrów, która bazowała na dystrybucji obwoźnej, trafiając bezpośrednio do warsztatów samochodowych, jak również do punktów sprzedaży. Pierwszy folder zawierał ofertę 129 filtrów i trafił do klientów w roku 1993. W roku 2000 Firma FILTRON wypuściła na rynek pierwszy model filtra montowanego w markach takich jak Ford Galaxy, Volkswagen Sharan czy Seat Alhambra jako oryginalne wyposażenie. Od roku 2007 rozpoczęła działalność baza produkcyjna znajdująca się na Ukrainie. Nagły rozkwit przedsiębiorstwa nastąpił w roku 2010, kiedy to otwarto sieci biur oraz magazynów w Rosji. W roku 2016 FILTRON przystąpił do MANN+HUMMEL. Włączenie się do grupy największej na świecie firmy procującej nad technologiami związanymi z filtracją, umożliwiło jeszcze szybszy rozkwit.

Firma FILTRON w swoich supernowoczesnych laboratoriach zajmuje się procesami produkcyjnymi filtrów, które odpowiadają międzynarodowym standardom niezawodności oraz jakości. Przedsiębiorstwo systematycznie inwestuje swój kapitał w rozwój nowych metod badawczych. Między rokiem 2013 a 2015 asygnowało na ten cel przeszło 1 mln EUR. Wyroby proponowane przez firmę FILTRON używane są podczas pierwszego montażu aut najpopularniejszych producentów, takich jak Volvo, Volkswagen, Mercedes-Benz, Jaguar, Rolls-Royce, Tesla albo Renault. Zakłady rocznie wytwarzaja więcej niż 90 milionów filtrów wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie. W ofercie firmy nabywcy znajdą wszystkie warianty filtrów, a zatem filtry powietrza, kabiny, paliwa, oleju, LPG, ale także specjalistyczne filtry przemysłowe, filtry cieczy chłodzących, filtry hydrauliczne oraz osuszacze powietrza. Asortyment zapewnia pokrycie potrzeb w 97% europejskiej branży motoryzacyjnej.