Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe komplet BLUE PRINT ADN14286

Klocki hamulcowe komplet - BLUE PRINT ADN14286
Klocki hamulcowe komplet - BLUE PRINT ADN14286 Klocki hamulcowe komplet - BLUE PRINT ADN14286
(Zawiera podatek VAT)
87,72 PLN
Nazwa towaru:
KLOCKI HAM.NISSAN ALMERA 1.5-2.2D 00- PR
Kod towaru:
ADN14286
Kod producenta:
ADN14286
Producent:
BLUE PRINT
Identyfikator producenta
0350
Cena netto:
71,32 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Długość [mm]: 124,1
Szerokość [mm]: 57,2
Oznaczenie kontrolne: ECE R90 Approved
Strona zabudowy: Oś przednia
Grubość 1 [mm]: 17
Ciężar [kg]: 1,370
Styk ostrzegawczy o zużyciu: bez styku zużycia
Kody handlowe
23093, 23463
Kod EAN
5050063142860
Lista opinii

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Wymiana klocków hamulcowych

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.